اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برای اولین بار در تاریخ انتخابات آمریکا

رویترز: اوباما با جمع‌آوری بیش از 1 میلیارد دلار کمک انتخاباتی رکورد زد

خبرگزاری فارس: درحالیکه گزارش‌ها از رکوردزنی ستاد اوباما در تاریخ آمریکا با جمع‌آوری یک میلیارد دلار کمک انتخاباتی خبر می‌دهد، داده‌های جدید نشان‌دهنده این است که رامنی توانسته در نیمه اول اکتبر بیش از اوباما کمک انتخاباتی جمع کند.

رویترز: اوباما با جمع‌آوری بیش از 1 میلیارد دلار کمک انتخاباتی رکورد زد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، درحالیکه کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی مانده است، گزارش های جدید نشان می دهد که «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا توانسته است به همراه حزب خود در نیمه اول ماه اکتبر جاری در مقایسه با «باراک اوباما» رقیب دموکراتش کمک های انتخاباتی بیشتری جمع کند.

 بر اساس این خبر، رقابت های شدید انتخاباتی 2012 آمریکا به دلیل هزینه های گسترده ای که ستادهای انتخاباتی برای تبلیغات و تلاش جهت جمع آوری آراء صرف می کنند، به یکی از پرهزینه ترین رقابت های انتخاباتی تاریخ آمریکا تبدیل شده است.

در این خبر آمده است که ستاد انتخاباتی رامنی توانسته است بعد از ماه ها عقب ماندن از اوباما، از اول تا 17 اکتبر سال جاری مبلغی معادل 111.8 میلیون دلار کمک انتخاباتی جمع آوری کنند. این در حالیست که در این بازه زمانی دو مناظره از سه منتظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد.

بر اساس این خبر، کل مبلغ کمک های انتخاباتی جمع آوری شده توسط ستاد انتخاباتی رامنی تاکنون به 919.4 میلیون دلار رسیده است.

ستاد انتخاباتی اوباما نیز به همراه حزب دموکرات خود توانسته است در همین بازه زمانی (اول تا 17 اکتبر جاری) 90.5 میلیون دلار کمک انتخاباتی جمع آوری کند و برای اولین بار در تاریخ آمریکا با جمع آوری بیش از 1 میلیارد دلار کمک انتخاباتی، رکورد بزند. این در حالیست که ستاد اوباما اعلام کرده است که بر اساس کل بودجه ای که این ستاد و حزب دموکرات از اول آوریل سال 2011 میلادی تاکنون جمع آوری کرده است، هنوز کل بودجه به 1 میلیارد دلار نرسیده است.

بر اساس این خبر، دموکرات ها اعلام نکرده ند که در پایان تاریخ 17 اکتبر چه میزان کمک انتخاباتی جمع کرده اند اما تیم جمهوریخواه رامنی 169 میلیون دلار جمع کرده است.

رویترز به نقل از «آنتونی کورادو» کارشناس مالی کمپین و استاد دانشکده «کالبی» در ایالت «مین» آمریکا نوشته است: با وجود نزدیک بودن رقابت های انتخاباتی، آنها (اوباما و رامنی) قطعا هر دلاری را به کار خواهند گرفت. آنها در حال افزایش بودجه خود هستند زیرا می خواهند برای اعمال فشار نهایی، تا جایی که می توانند پول داشته باشند.

تحلیلگران سیاسی انتظار دارند که بیش از 2 میلیارد دلار آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری این کشور هزینه شود و یکی از پر هزینه ترین رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ثبت شود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول