اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ایرج راد

جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان پایان یافت

خبرگزاری فارس: هشتمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان طی مراسمی با حضور مدیرعامل خانه تئاتر ایران و با معرفی و تقدیر از برگزیدگان آن به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در این مراسم اظهار داشت: در جشنواره امسال برای نخستین بار پیشکسوتان تئاتر کشور و نماینده مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیئت داوران این جشنواره حضور داشتند.

محمد شفافی افزود: گرچه داوری ارزیابی نسبی است اما داوری این جشنواره با دقت و با کمترین نقصی انجام شده است.

وی تمام هنرمندان راه‌یافته به بخش پایانی جشنواره از میان 260 هنرمند شرکت‌کننده را برندگان حقیقی خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند محفلی و بستری برای تعالی هنر تئاتر کاشان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، هیئت داوران هشتمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان برندگان این جشنواره را به شرح ذیل معرفی کردند.

در بخش موسیقی صحنه لوح تقدیر و جایزه نقدی موسیقی به سامان گودرزی برای نمایش «جای خالی او» از الیگودرز و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش «سرنخ» از تبریز اهدا شد.

در بخش طراحی آفیش و بروشور نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به زهرا غنی‌بیدگلی طراح بروشور نمایش «زارون» از کاشان تقدیم شد.

هیئت داوران هشتمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در بخش طراحی لباس و چهره‌پردازی هیچ انتخابی نداشته است.

همچنین دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین طراحی صحنه این جشنواره را حسین قربانی طراح صحنه نمایش «چقدردور و چه نزدیک به خانه» از ساری دریافت کرد.

در بخش نویسندگی دیپلم افتخار متن برتر جشنواره، تندیس و جایزه نقدی به طور مشترک به ندا اعتمادی‌کیا و مرجان یداله‌زاده نویسندگان نمایش خوشه پروین از آبادان و حسین قربانی نویسنده نمایش چقدردورو چه نزدیک به خانه از ساری رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگر برتر زن جشنواره به ناهید گودرزی به خاطر بازی در نمایش جای خالی او از الیگودرز اهدا شد.

زهرا امیری بازیگر نمایش خوشه پروین از آبادان توانست رتبه اول بازیگر زن جشنواره را به دست آورد، حورا تیلا بازیگر نمایش خوشه پروین از آبادان رتبه دوم و مریم ابراهیمی بازیگر نمایش چقدردورو چه نزدیک به خانه از ساری و رقیه زارعیون بازیگر نمایش سیمرغ از تبریز به صورت مشترک رتبه سوم را دریافت کردند.

لوح تقدیر بازیگر مرد و جایزه نقدی به امیر رفیعی بازیگر نمایش مکاشفه در باب ننه دلاور و فرزندانش از آمل و مهرداد توکلی بازیگر نمایش جای خالی او از الیگودرز تعلق گرفت.

هیئت داوران در این بخش برای رتبه اول بازیگری مرد انتخابی نداشت و دیپلم افتخار و جایزه نقدی مقام دوم بازیگر مرد جشنواره به وحید مبصری برای نمایش سرنخ  از تبریز و همچنین دیپلم افتخار و جایزه سوم بازیگر مرد به مهیار عسگری برای بازی در نمایش حقایقی درباره یک ماهی مرده از کاشان تقدیم شد.

در بخش کارگردانی حسین قربانی از ساری برای نمایش چقدردورو چه نزدیک به خانه، شهرام احمدی از تبریز برای نمایش سرنخ و ندا اعتمادی‌کیا از آبادان برای کارگردانی نمایش خوشه پروین توانستند رتبه‌های اول تا سوم این بخش را کسب کرده و دیپلم افتخار ،جایزه نقدی و تندیس جشنواره را به خود اختصاص دهند.

در هشتمین جشنواره سراسری برای تئاتر مهر کاشان که به میزبانی فرهنگسرای سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد 23 گروه نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی، نمایشنامه‌خوانی از شهرهای تهران، اصفهان، ملایر همدان، الیگودرز لرستان، ساری، آبادان، تبریز، آمل و مراغه آذربایجان‌شرقی طی پنج روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول