اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر:

هزینه‌ زیاد مانع جذب تماشاگران به سمت تئاتر است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: هزینه هر نفر 5 تا 6هزار تومانی تماشای تئاتر مانع جذب تماشاگران به آن شده است.

هزینه‌ زیاد مانع جذب تماشاگران به سمت تئاتر است

محسن عرب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بیشتر مردم ما، به دلیل مشکلات اقتصادی توانایی مالی برای رفتن به تماشای تئاتری که هزینه هر نفر پنج تا 6 هزار تومان است را ندارند و برای آنها به صرفه نیست.

وی افزود: اکنون رفتن به سینما نیز بیشتر جنبه سرگرمی دارد و با توجه به هزینه کمتر و فشار فرزندان خانواده به نوعی والدین مجبور هستند آنها را به سینما ببرند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه جنبه فرهنگی تئاتر از سینما بیشتر است، تصریح کرد: تماشاچی تئاتر باید اهل تفکر باشد اما تلویزیون تماشایان تئاتر را تنبل کرده و آنها را به دیدن فیلم به همراه غذا خوردن عادت داده ضمن اینکه فهم مضمون فیلم‌ها بسیار ساده است و هیچ‌گونه تلاش ذهنی را نمی‌طلبد.

وی ادامه داد: چنین تماشاگری دیگر دوست ندارد به سالن سینما رفته و فیلم تماشا کند و در عین حال به قدری دغدغه ذهنی دارد که مایل نیست چیزی به آنها اضافه شود.

عرب‌زاده تاکید کرد: این مسائل سبب شده تماشاگران تئاتر خاص و اندک باشند و ما نیز مجبور هستیم با تماشاگران اندک به کار خود ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: البته نباید این نکته را از نظر دور نداریم که تئاتر اگر شاخص و فاخر باشد تماشاگر خود را جذب ‌کند اما لازم است که با فرهنگ‌سازی صحیح تبلیغات مناسب و مخاطبان بیشتری را به سالن‌های تئاتر دعوت ‌کنیم.

به گزارش فارس، عرب‌زاده کارگردانی نمایش هفتمین روز آرامش زمین را که به عنوان تنها نماینده اصفهان در جشنواره تئاتر منطقه‌ای شرکت می‌کند، بر عهده دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول