اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده وزیر بهداشت خبر داد

کاهش رای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری

خبرگزاری فارس: نماینده وزیر بهداشت و سرپرست دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی شیراز، زاهدان، کردستان و مشهد از کاهش تعداد رای صادره از سوی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری خبر داد.

کاهش رای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن آقاجانی در همایش اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت بهداشت که در ساری برگزار شد، هدف اصلی از تشکیل این هیئت را ارتقای سلامت اداری در سطح دانشگاه‌ها و کاهش و مبارزه با تخلفات و تسریع در روند خدمت‌رسانی به مردم دانست و افزود: تصمیمات اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در آینده شغلی و اجتماعی  و زندگی خانوادگی افراد تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه گلوگاه‌هایی که می‌توانست مشکل‌آفرین باشد را شناسایی کردیم تا استراتژی مشترکی به وجود آوریم، گفت: پیشگیری در این زمینه را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار دادیم.

آقاجانی برگزاری کارگاه‌های آموزشی شناخت قوانین و انواع جرم و عواقب آن، شناسایی افرادی با ویژگی‌های مثبت، حضور خبرگان حقوقی را از جمله اقدامات راهبردی در زمینه ارتقای سلامت عملکرد هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دانست و اظهار داشت: جلسات مشترکی نیز برای ایجاد گفتمان واحد، وحدت رویه و ادبیات یکسان برگزار کردیم.

  سرپرست دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی شیراز، زاهدان، کردستان و مشهد به بیان گزارش اجمالی از این هیئت پرداخت و گفت: با راه‌اندازی نظام الکترونیک روند رسیدگی به تخلفات اداری و نظارت‌ها افزایش و وضعیت مطلوبی یافت.

وی به کاهش تخلفات و فساد اداری با استفاده از روش اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اشاره و تصریح کرد: با بررسی پرونده‌های تخلفاتی گلوگاه‌های فسادخیز آسیب‌شناسی شدند.

آقاجانی آشنایی و آیین رسیدگی به تخلفات اداری، بررسی ضوابط شروع رسیدگی و آشنایی با مجازات‌های اداری را از مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری برشمرد.

نماینده وزیر بهداشت با اشاره به وجود 276 عضو در این هیئت‌ها گفت: از مجموع اعضای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری 222 عضو در هیئت بدوی و 53 عضو در هیئت‌های تجدیدنظر حضور دارند.

وی با بیان اینکه 300 هزار پرسنل رسیدگی به تخلفات اداری در سطح کشور فعال هستند، افزود: بیش از 95 درصد از این افراد دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر از آن هستند.

آقاجانی با اشاره به اینکه شش درصد از اعضای هیئت‌ها را خانم و 94 درصد را آقا تشکیل می‌دهند، گفت: این اعضا دارای سابقه 10 تا 20 ساله هستند.

سرپرست دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی شیراز، زاهدان، کردستان و مشهد با بیان اینکه 61 درصد از آراء صادر شده در هیئت‌ها قطعی، 25 درصد قابل پژوهش و 14 درصد برائت هستند، اظهار داشت: دانشگاه‌های شیراز، زاهدان، کردستان و مشهد بیشترین تعداد آرا را به خود اختصاص دادند.

وی بیشترین تخلفات اداری را مربوط به غیبت غیرموجه، کم‌کاری یا سهل انگاری، نقض قوانین، اعمال و رفتار خلاف شئون اسلامی دانست و افزود: توبیخ، کسر از حقوق، بازخرید و اخراج از جمله مجازات‌های در نظر گرفته شده برای خاطیان است.

آقاجانی ادامه داد: 90 درصد از افرادی که رای به تخلف آنان صادر شد متاهل و 11 درصد مجرد بودند.

نماینده وزیر بهداشت تعداد کل پرونده‌های مختومه را 772 پرونده نام برد و اظهار داشت: یک هزار و 436 پرونده ارجاعی و 359 پرونده در حال اجرا نیز وجود دارد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول