اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور:

سیستم‌ رسیدگی به تخلفات اداری شبه قضایی محسوب می‌شوند

خبرگزاری فارس: بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور گفت: سیستم‌های رسیدگی به تخلفات اداری به نوعی شبه قضایی محسوب می‌شوند.

سیستم‌ رسیدگی به تخلفات اداری شبه قضایی محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، همایون احمدی خطیر شامگاه پنج‌شنبه در همایش اعضای هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت بهداشت در ساری با اشاره به اینکه سیستم‌های رسیدگی به تخلفات اداری به نوعی شبه قضایی محسوب می‌شوند، گفت: ابزار این سیستم‌ها قانون و مقررات است.

وی عوامل فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و اداری را از دلایل عمده تخلفات اداری دانست و افزود: هرچه آشنایی اعضای هیئت‌های رسیدگی بر تخلفات اداری بر قوانین و مقررات بیشتر باشد، عملکرد آنان بر اصول درست و صحیحی استوار خواهد بود.

احمدی خطیر به بیان نحوه بررسی و رسیدگی به تخلفات پرداخت و اظهار داشت: استفاده از کارشناس حقوقی، توجه بیشتر به امر تحقیق و احراز صلاحیت، نفع حضور متهم، دقت در جمع‌آوری دلایل و تهیه و تکمیل مدارک و ارسال مصادیق مجرمانه به محاکم قضایی از مهم‌ترین موارد رسیدگی و بررسی تخلف است.

وی بر لزوم توجه به تفکیک قصور و تقصیر، تعیین حداقل و حداکثر، حساسیت بیشتر در صدور آرای غیر قابل تجدید نظر، تناسب بین فعل ارتکابی و مجازات تعیین شده و نیز استحکام منطقی و قانونی آرا و رعایت ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری در نحوه صدور رای تاکید کرد.

بازرس کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشورنقش منابع انسانی و توسعه مدیریت در تعامل با هیئت رسیدگی به تخلفات اداری را مهم ارزیابی و تصریح کرد: هرچه این تعامل بیشتر باشد عملکرد هیئت‌ها از پشتوانه بهتری برخوردار خواهند بود.

* در رسیدگی به تخلفات گزینشی عمل نشود

رئیس شعبه 23 دیوان عدالت اداری نیز در سخنانی با تاکید بر این که قضاوت کار سخت و سنگینی است، گفت: اظهار نظر سرنوشت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد فرجی با بیان اینکه افراد ذی‌صلاح نباید در این عرصه ترک خدمت کنند، اظهار داشت: همه باید در جایگاهی که به آنان محول شده به وظیفه‌شان عمل کند.

وی با اشاره به اینکه افراد خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بدانند، افزود: اگر با این دید و نگرش وارد عرصه قضاوت و رسیدگی به تخلفات شویم قطعا حقی ضایع نخواهد شد.

رئیس شعبه 23 دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه در رسیدگی به تخلفات و صدور رای گزینشی عمل نشود، خاطرنشان کرد: با رعایت قوانین و مقررات موارد نقص رای کاهش می‌یابد و آرا از استحکام بیشتری برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول