اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

کمک به نیازمندان معرفی شده از طرف نمایندگان هدفمند شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: تعامل نمایندگان مجلس با کمیته امداد باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرد تا کمک به نیازمندان معرفی شده از طرف آنها هدفمند انجام شود.

کمک به نیازمندان معرفی شده از طرف نمایندگان هدفمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی در بیست و دومین نشست شورای مدیران کمیته امداد استان در جمع معاونان و مدیران ستادی گیلان با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: طبق آیات و روایات، پس از شب‌های قدر خداوند در روز عرفه است گناهان انسان را می‌بخشد و باید همه در این روز دعای پرفیض عرفه را با دل و جان و تفکر بخوانند زیرا در این صورت تغییرات روحی، قلبی، فکری و دنیوی را به دنبال دارد.

وی زندگی امام حسین (ع) را جهاد در راه خدا دانست و افزود: در موسم حج که همه با جسم و جان خود در شوق طواف خانه خدا هستند امام حسین (ع) با تمام هستی‌اش و جان خود راهی کربلا شد و تمام آنها را در راه خدا داد و این درس بزرگی برای همه ما است تا خدمت و جهاد در راه خدا را سر لوحه زندگیمان قرار دهیم.

این مسئول خدمات‌رسانی به محرومان را یکی از اهداف مهم کمیته امداد دانست و تصریح کرد: پایه و اساس این نهاد منطبق بر نظام دینی و ولایی است و تمام امدادگران باید با در نظر گرفتن جایگاه ارزشی این نهاد مقدس برای نهادینه شدن هر چه بیشتر نظام سلامت اداری تلاش کنند. 

وی به دستورالعمل رسیده مسئولان مربوطه از مرکز درباره مدیریت برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در هر بخش اشاره کرد و گفت: زمانی مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در یک سازمان و نهاد به نحو مطلوب صورت می‌گیرد که همه از اهرم یکدلی و تلاش برای رسیدن به اهداف سازمانی استفاده کنند و کمیته امداد نیز در این راستا مستثنی از سازمان‌های دیگر نیست.

علی‌محمدی درباره مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای معرفی نیازمندان به کمیته امداد، متذکر شد: برنامه‌ها و بازدیدهای نمایندگان منتخب مردم و تعامل آنها با کمیته امداد باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرد تا کمک به نیازمندان معرفی شده از طرف آنها هدفمند انجام شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان نیز در نشست مذکور به کمک بالغ بر یک میلیارد ریالی مردم گیلان به مناسبت عید قربان به نیازمندان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هر ساله با فرارسیدن عید سعید قربان مردم نیکوکار گیلان با قربانی کردن گوسفند و دادن گوشت آن به کمیته امداد و کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان توجه ویژه‌ای می‌کنند.

محمد علی رمضانی افزود: سال گذشته مردم نیکوکار و خیران گیلان در روز عید سعید قربان مبلغ بیش از یک‌میلیارد و 838 میلیون ریال در قالب وجوه نقدی، غیر نقدی و نذورات قربانی به نیازمندان کمک کردند که تعداد 14 هزار و 222 خانوار نیازمند از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز در روز عید سعید قربان مردم، نیکوکاران و خیران گیلانی همراه با زائران خانه خدا و سرزمین وحی نذورات قربانی خود را به نیازمندان اهدا می‌کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول