اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عید قربان صورت می‌گیرد

جمع‌آوری نذورات مردم توسط پایگاه‌های کمیته امداد در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از جمع‌آوری وجوهات نقدی و نذورات همشهریان توسط پایگاه‌های کمیته امداد در سطح استان قم خبر داد.

جمع‌آوری نذورات مردم توسط پایگاه‌های کمیته امداد در قم

عبدالله جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: عید سعید قربان یکی از اعیاد اسلامی بوده و یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم(ع) و فرزند بزرگوارشان است.

وی افزود: قربانی کردن در روز عید قربان یکی از اعمال مستحبی است که برای انجام آن سفارشات زیادی در اسلام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: قربانی کردن در روز عید قربان موجب برداشته شدن پرده‌های حجاب‌ در قرب و نزدیکی به خداوند است.

جلالی تصریح کرد: در این روز هر کس به اندازه و حد توان خود می‌تواند در امر قربانی کردن مشارکت کرده و سبب خشنودی خدا و بندگان خدا شود.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی در روز عید قربان وجوه و نذورات را جمع‌آوری کرده و در اختیار نیازمندان قرار می‌‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌ یادآور شد: همچنین افراد خیر و نیکوکار می‌توانند علاوه بر پرداخت وجوه نقدی، گوسفند قربانی را به صورت زنده در اختیار کمیته امداد امام خمینی ‌استان قم برای ارائه به نیازمندان قرار دهند.

جلالی ادامه داد: در سال گذشته مردم مبلغ 55 میلیون تومان در روز عید قربان به نیازمندان اهدا کردند که با 20 میلیون تومان کمک هزینه کمیته امداد امام خمینی 170 رأس دام به وزن 6 تن تهیه و قربانی شد و در نهایت گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 200 رأس دام در عید قربان اهدا شود و در حال حاضر 150 رأس دام قربانی آماده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطر نشان کرد: همزمان با سحرگاه عید سعید قربان چند تیم بسته‌بندی در کشتارگاه‌ها مستقر خواهند شد و گوشت قربانی را در بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

وی ابراز کرد: در تمام بخش‌های استان قم از جمله بخش سلفچگان، دستجرد، ‌کهک، ‌قنوات و جعفریه پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی ‌نذورات و وجوه اهدایی مردم را در روز عید قربان جمع‌آوری می‌کنند.

جلالی اضافه کرد: همچنین در اطراف حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و محل برگزاری نماز عید سعید قربان پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و نذورات دائر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق هفت‌گانه شهری آماده دریافت نذورات مردم هستیم گفت: نباید این‌گونه تصور شود که قربانی کردن مخصوص حجاج است بلکه تمام اقشار می‌توانند در این امر خیر شرکت کرده و از ثواب آن بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب شماره 88/13379138 با کد شناسه 72/99999 که مختص کمک به قربانی عید قربان در نظر گرفته شده است واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ‌گفت: همچنین شهروندان می‌توانند برای پاسخگویی به سؤالات و ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود با شماره‌های 6622422، 8819100 تماس گرفته تا همکاران کمیته امداد برای دریافت کمک‌های آنان اقدام کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول