اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس

اشک عرفه در یادمان فکه

خبرگزاری فارس: مراسم عرفه در سطح شهرستان شوش در یادمان شهدای فتح‌المبین و فکه برگزار شد و این مراسم دارای حواشی زیادی بود.

اشک عرفه در یادمان فکه

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، برگزاری دعای عرفه در سطح شهرستان شوش عصر امروز با حضور گسترده مردم از این شهرستان و سایر شهرهای خوزستان همراه بود.

*حضور گسترده مردم در این مراسم بیش از سال‌های گذشته بود و حضور بانوان با چفیه‌های سفید در این مراسم بیش از همه چیز جلب توجه می‌کرد.

*در صحرای فتح‌المبین و فکه گوشه گوشه یک یا دو نفری پیدا می‌شد که برای خود به تنهایی نجوا می‌کردند و چفیه‌های خود را بر سر کشیده و مویه می‌کردند.

 

*صحرای فکه با رمل‌های روان یاد و خاطره کربلا را برای هر زائر این سرزمین مقدس تداعی می‌کرد و به این دلیل هر حاضری در این مراسم بارها احساس می‌کرد که در کربلا حضور دارد.

*جوانان هیئت رایت‌العباس در گوشه‌ای قتل‌گاه حضرت مسلم‌ابن عقیل را بازسازی کرده‌بودند و در کنار این یادمان زائران زیادی برای مظلومیت این یار با وفای امام حسین(ع) اشک ریختند.

 

*حضور پررنگ نیروهای هیئت رایت‌العباس در این مراسم باعث برگزاری با نظم این مراسم شد و به همین دلیل فضای سراسر معنویت در مراسم حکم‌فرما بود.

*ساختن یادمانی برای شهدا متشکل از تابوت شهید و چند مین ضد نفر و ضد تانک باعث شده بود تا بسیاری در کنار این نماد‌های دفاع مقدس دعای عرفه خود را قرائت کنند.

 

*برای تردد مردم به این منطقه وسائل ایاب و ذهاب فراهم شده بود و از این نظر مشکلی برای بازگشت زائران در پایان مراسم به وجود نیامد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول