اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چشم‌های بارانی نیازهای آسمانی

خبرگزاری فارس: همزمان با نهم ذی‌حجه روز عرفه چشم‌های بارانی و نیازهای آسمانی در دیار حسینی اردبیل بر پا شده و همه به درگاه ربوبی راز و نیاز می‌کنند.

چشم‌های بارانی نیازهای آسمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیین دعای عرفه که در مصلای اردبیل و مساجد سایر شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد شاهد خیل عاشقان و ارادتمندان به اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت بود که سعی کردند در این روز گران‌سنگ از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت کنند و برای نیازمندان و بیماران و حاجتمندان روای نیازشان را بخواهند.

در حالی که مؤمنان خداجو در اردبیل دعای مشهور امام حسین (ع) را در روز عرفه زمزمه می‌کنند و مروارید اشک از گوشه‌های چشمانشان روان بود با درخواست و طلب آمرزش گناهان خود سعی می‌کنند رحمت الهی را بجویند و همنوا با حاجیان در منا و سرزمین الهی حاجتشان را به درگاه ربوبی اعلام کنند.

مردم این دیار همزمان با زمزمه‌های عاشقانه حضرت سیدالشهدا در نهم ذیحجه با معبود خود راز و نیاز می‌کنند و خود را آماده حضور در ضیافت اکبر عید سعید قربان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دعای عرفه علاوه بر شهر اردبیل که در مصلای بزرگ این شهر و با حضور خیل عظیمی از زنان و مردان خداجوی در حال برگزاری است و با زمزمه‌های عارفانه ادامه می‌یابد از سایر شهرها نیز خبر می‌رسد که مؤمنان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت گرد هم آمدند تا دعای عرفه را که صحیفه عرفان و مقدمه خضوع و خشوع عالمانه و رسیدن به خان گسترده الهی است، زمزمه کرده و با تهذیب نفس به تقرب و قدرت لایزال الهی نزدیک شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی با بیان اهمیت روز عرفه از این روز به عنوان روز باز شدن درهای رحمت الهی یاد کرده که خداوند متعال خان خود را گسترده تا همگان از آن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی تاکید بر توجه و تدبر در مفاهیم متعالی دعای پرفیض عرفه را یادآور شده و افزود: دعای عرفه سرشار از درس خداشناسی، معرفت و تزکیه نفس است و کسانی که از چشمه فیاض عرفه بنوشند به یقین از مکتب عاشورا بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه کوثر نیز از یوم عرفه به عنوان بهترین فرصت در رسیدن انسان از فرش به عرش یاد کرد و اظهار داشت: این دعای کم نظیر در برگیرنده ستایش حق تعالی، تجدید عهد و پیمان با خداوند، بیان راز آفرینش، تربیت انسان در دانشگاه الهی و شهادت به نعمت بی‌کران الهی است.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی گفت: عرفه آنقدر با فضیلت است که امیدواریم رحمت خداوند شامل حال ما شده و از عید قربان نیز به عنوان عید با شکوه مسلمانان بهترین لذت معنوی را ببریم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول