اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

دولت به بخش خصوصی اعتماد کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اهواز گفت: از دولت انتظار می‌رود به بخش خصوصی اعتماد کرده و در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه است، بخش خصوصی و قابلیت‌های آن را باور کند.

دولت به بخش خصوصی اعتماد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالرحمان سلیمانی‌مقدم ظهر امروز در جشنواره و همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه خوزستان اظهار داشت: دولت حقیقتا باید باور داشته باشد که بخش خصوصی سربازان جدی نبرد اقتصادی هستند و هم اکنون در خط مقدم می‌جنگند.

وی نخستین زیرساخت در زمینه صادرات را مبحث تولید و الزامات آن دانست و تاکید کرد: تولید باید به سمت صادرات محور حرکت کند و تحقق این هدف مستلزم همکاری همه بخش‌ها به ویژه بانک‌هاست.

سلیمانی با بیان اینکه وضع برخی قوانین و مقررات و تغییر آیین نامه‌ها در سیستم مالی، پولی و مالیاتی مشکلات جدی بر فعالان بخش اقتصادی تحمیل می‌کند، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی باید بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اهواز بر فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی، پرهیز از مصرف کالاهای وارداتی، عدم اخذ مالیات از صادرکنندگان، پرهیز از سیاستگزاری برای اعمال مدیریت بر ارز حاصل از صادرات، استفاده جدی از ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه برای کاهش اثرات تحریم و برقراری ارتباطات با کشورهای دیگر برای گذر از شرایط کنونی و رونق اقتصادی کشور تاکید کرد.

وی یکی از مباحث جدی را توجه جدی به شرکت‌های با تولیدات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: کمک به بنگاه‌های تولیدی کالاهای تحریمی و واحدهای تولیدی با فناوری بالا در اسناد بالادستی و برنامه‌های اقتصادی کشور هم مورد تاکید قرار گرفته است.

سلیمانی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش اقتصادی، رقابت دولت با بخش خصوصی است که منجر به بحران‌های اقتصادی می‌شود از این رو لازم است بانک‌ها و شرکت‌های دولتی بزرگ از رقابت با بخش خصوصی به طور جدی پرهیز کنند.

این مقام مسئول و فعال در حوزه اقتصادی و صادراتی در خوزستان بار دیگر با تأکید بر لزوم اعتماد دولت به بخش خصوصی، تصریح کرد: فعالان بخش اقتصادی نیز توجه داشته باشند و اعتماد کنند که مدیران همه تلاش خود را برای تسهیل در امر مبادلات و صادرات و رونق اقتصادی با کمک بخش خصوصی به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول