اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شهرضا:

ایجاد نشاط اجتماعی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها است

خبرگزاری فارس: شهردار شهرضا گفت: ایجاد نشاط و شاداب سازی جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها مطرح است.

ایجاد نشاط اجتماعی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که برخی افراد مسائل عمرانی را مهم‌ترین وظیفه شهرداری‌ها تلقی می‌کنند باید به این موضوع اذعان کرد که فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به عنوان دو اصل مهم در حیطه وظایف و اختیارات شهرداری‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مطلق موجود در حوزه تولید انار و سفال در سطح شهرستان شهرضا نخستین جشنواره ملی انار و سفال شهرضا از ششم تا 12 آبانماه سال جاری با محوریت شهرداری شورای اسلامی شهر شهرضا برگزار می‌شود.

شهردار شهرضا با تشریح اهداف کلان و متعالی این جشنواره ملی گفت: حضور جمعی از مسئولان عالی رتبه کشوری، استانی و بازدید این افراد از ظرفیت‌ها و مشکلات موجود در سطح شهرستان شهرضا می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره بزرگ مطرح باشد.

وی اشاره به بی‌توجهی به ظرفیت کم نظیر شهرضا در زمینه تولید انار و سفال افزود: در طول دوران گذشته با وجود ظرفیت‌های بزرگ و کم نظیر در این حوزه‌ها فعالیت‌های شایسته‌ای انجام نگرفته است و بر این اساس شهرداری و شورای شهر شهرضا در راستای احیای این ظرفیت بزرگ اقتصادی و فرهنگی اقدام به برنامه‌ریزی در راستای اجرای این جشنواره کرده است.

خان‌احمدی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف علمی و تغذیه‌ای، برگزاری همایش بزرگ چهره‌های ماندگار شهرضا با حضور 9 نفر از مفاخر ملی و بین‌المللی شهرضا، برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری شهرضا، از جمله این جشنواره‌ها است.

وی به دیگر جشنواره‌های برگزاری اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم انار شهرضا، برگزاری نمایشگاه عرضه مواد غذایی با همکاری مجمع امور صنفی شهرستان، نمایشگاه صنایع دستی و هنری، نمایشگاه آثار مفاخر و شهدای والامقام شهرضا، برگزاری مسابقه عکس انار، مراسم شب شعر، مراسم نورافشانی و جشن‌های شبانه از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این جشنواره به شمار می‌رود.

شهردار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل مطرح شده پیرامون هزینه‌های این جشنواره گفت: تاکنون سه منبع درآمدی مهم که شامل فروش بلیط جشنواره، بانک‌های خصوصی و اجاره غرفه‌های عرضه مستقیم کالا است برای جشنواره در نظر گرفته‌شده و بدون شک میزان درآمد حاصل از این منابع رقمی بیش از هزینه‌های برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: حضور رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما به عنوان یکی از مهم‌ترین سیاست‌های برگزاری این جشنواره در راستای تبیین جایگاه شهرضا در سطح کشور و تشریح اهداف برگزاری این جشنواره مطرح است و بر این اساس از بیش از 30 رسانه مکتوب و خبرگزاری فعال در سطح کشور برای حضور در این جشنواره دعوت می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول