اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان گلستان خبر داد

راه‌اندازی نخستین کارخانه صنعتی دوخت پوشاک اسلامی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از راه‌اندازی نخستین کارخانه صنعتی دوخت پوشاک اسلامی در گلستان خبر داد.

راه‌اندازی نخستین کارخانه صنعتی دوخت پوشاک اسلامی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: یکی از تولیدکنندگان بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است که اگر شرایطی فراهم شود نخستین کارخانه صنعتی دوخت پوشاک اسلامی را در گلستان به عنوان یک مدل کشوری راه‎اندازی کند.

وی تصریح کرد: برای ترویج الگوی اسلامی لازم است از تولیدکنندگان و طراحان پوشاک بومی و داخلی حمایت جدی شود.

منتظری با بیان اینکه گلستان همیشه از نخستین‌‎ها بوده است خاطر نشان کرد کرد: هنوز گرمای نفس مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی در گوشمان طنین‌افکن است لذا امیدوارم با موافقت استاندار، نخستین سلسله همایش‎های سبک زندگی در گلستان در مقیاس کشوری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه مد پدیده امروزی نیست اضافه کرد: با خلقت بشر، مد نیز خلق شده و به اشکال مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

منتظری با بیان اینکه مد وجه تمایز پوشاک و آرایش انسان محسوب می‎شود یادآور شد: اگر مد را برداریم هرگز چیزی به عنوان تنوع پا به عرصه وجود نخواهد گذاشت.

وی از مد به عنوان تجلی‌دهنده احساسات و عواطف انسان‎ها یاد کرد و ابراز داشت: مد مؤلفه مؤثری در سعادت و شقاوت انسان به شمار می‎رود و در طول تاریخ حکومت‎های استبدادی از این فرصت برای رسیدن به اهدافشان خوب استفاده کردند اما باید بپذیریم که ما از این فرصت غفلت کرده‎ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: مقام معظم رهبری زنگ خطر را به صدا درآورده‎اند لذا بر اصحاب فرهنگ، هنر، تولید، اندیشه و نوآوری تکلیف است تا با الهام از ظرفیت‎های فرهنگ اسلامی نسبت به ارائه مدل‎های تاثیرگذار مبادرت ورزند.

منتظری متذکر شد: طبیعت انسان گرایش به زیبایی دارد لذا پاک کردن صورت مسئله هنر نیست و باید برای کارهای تاثیرگذار چاره‎اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه 20 الی 27 آبان هفته کتاب و کتابخوانی است اظهار داشت: امید است هر کس به سهم خویش در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی که یکی از مطالبه‌های جدی مقام معظم رهبری است تلاش کند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول