اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی خبر داد

ارسال 50 فیلم به جشنواره شهدای جهاد علمی

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی مدت ارسال فیلم‌های مستند و کوتاه را تا پایان آبان جاری دانست و گفت: تعداد 50 فیلم تاکنون به جشنواره ارسال شده است.

ارسال 50 فیلم به جشنواره شهدای جهاد علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام عباس نصیری فرد عصر چهارشنبه در نخستین کنگره استانی شعر شهدای جهاد علمی در تالار شهید کریمی دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان با گرامیداشت ایام عرفه و تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: فرهنگ جهاد علمی باید در کشور نهادینه شود.

وی به برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی در 8 اسفند سال جاری اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی با عنوان پیش‌کنگره در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

نصیری فرد جشنواره بین‌المللی شعر شهدای جهاد علمی را از جمله برنامه‌ها برای برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی دانست و تصریح کرد: شاعران بسیاری از کشورهای مختلف برای حضور در جشنواره مذکور اعلام آمادگی کرده‌اند و آثار آنها به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی شعر شهدای جهاد علمی 14 آذر ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم، عکس و فیلمنامه شهدای جهاد علمی برگزار می‌شود.

وی به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورهای سودان، سوریه، مصر، عربستان، لبنان، عراق و یمن اشاره کرد و گفت: دانشمندان هسته‌ای بسیاری از کشورهای اسلامی ترور شدند.

نصیری‌فرد با اشاره به بمباران مرکز هسته‌ای سودان در دو سال گذشته توسط هواپیماهای آمریکایی، بیان کرد: در زمان حمله آمریکایی‌ها به سودان تریبونی برای رساندن صدای مردم این کشور در جهان وجود نداشت.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی از ارسال 50 فیلم مستند و کوتاه به جشنواره شهدای جهاد علمی خبر داد و بیان کرد: فیلم‌های مستند، کوتاه و عکس‌های بسیار خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه زمان ارسال آثار تا پایان آبان ماه جاری ادامه دارد، اذعان کرد: تعداد بالای ارسال آثار نشان می‌دهد که هنرمندان، شاعران و افرادی که دل آنها برای مردم می‌تپد، نسبت به جامعه احساس دین می‌کنند.

نصیری‌فرد برگزاری جشنواره آثار خبرنگاران و مقاله‌های علمی اساتید دانشگاه را از دیگر برنامه‌های کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی عنوان کرد و یادآور شد: تمام شهدا مقدس هستند زیرا بهترین سرمایه خود که جان بود را برای اسلام، نظام، انقلاب و مردم فدا کردند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید عرصه جهاد در کشور را زمانی فیزیکی توصیف کرد و افزود: اکنون جهاد علمی در کشور انجام می‌شود و به دلیل اهمیت جهاد علمی قلم علما بر خون شهدا افضل است.

وی با تاکید براینکه شهدای جهاد علمی و هسته‌ای جان خود را در این راه فدا کردند، گفت: دانشجویان شهیدان علی‌محمدی و شهریاری اکنون جزو دانشمندان هسته‌ای هستند.

نصیری‌فرد سن تمام دانشمندان هسته‌ای ایران را زیر 40 سال دانست و تصریح کرد: قلم شهیدان علی‌محمدی و شهریاری دانشمندان هسته‌ای تربیت کرده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی با اشاره به اینکه دانشمندان جهاد علمی و هسته‌ای ایران قلم علما را دارند، بیان کرد: دانشمندان هسته‌ای ایران جزو شهدا شدند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول