اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد

تصویب کلیات نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تصویب کلیات نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: این سند در حال تنطیم و ابلاغ در سطح کشور است.

تصویب کلیات نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رجبعلی برزویی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری که در مجتمع رفاهی بانک کشاورزی استان در بابلسر برگزار شد با بیان اینکه  در حال حاضر 80 رشته مهارتی جدید در دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: بیشترین رشته‌های مهارتی در رشته فرهنگ و هنر است.

وی از پذیرش نخستین دوره کارشناسی حرفه‌ای و مهندسی فناوری در سطح کشور خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره حرفه‌ای و مهندسی بیش از 100 هزار نفر در سطح کشور است.

این مسئول به راه‌اندازی چهار رشته خبرنگاری در مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های تخصصی خبرنگاری سیاسی، اقتصادی، قرآنی و مذهبی، فرهنگی و ورزشی دانشجوی دوره کارشناسی می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی رشته‌های خبرنگاری تخصصی‌محور هستند، بیان داشت: دروس رشته دانشگاهی خبرنگاری 40 درصد به صورت نظری و بقیه مهارتی است.

  * تصویب کلیات نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور

برزویی با اشاره به اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه جاع علمی کاربردی دروسی را به عنوان توانمندی عمومی فرا می‌گیرند، تصریح کرد: دروس قانون کار، قوانین تامین اجتماعی، مدیریت منابع انسانی و هنر مذاکره از سری دروس توانمندی عمومی محسوب می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تصویب کلیات نظام صلاحیت حرفه‌ای در کشور خبر داد و گفت: این سند در حال تنطیم و ابلاغ در سطح کشور است.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با کمک کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال تدوین قانون حمایت از آموزش‌های مهارتی است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از تدوین نظام شرایط احراز اشتغال خبر داد و ابراز داشت: به‌زودی آئین‌نامه اجرایی کاربینی و کارورزی تدوین می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه رابطه بین دانشگاه و صنعت الگوی مناسبی برای مهارت‌آموزی دانشجویان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت در مراکز آموزشی درگیر شده است صنعتگر به عنوان مجری آموزش‌های مهارتی در محیط صنعتی فعالیت می‌کند.

*940 مرکز علمی کاربردی حدود 500 هزار دانشجو دارد

برزویی با بیان اینکه در سال گذشته 200 مرکز علمی کاربردی در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: 940 مرکز علمی کاربردی حدود 500 هزار دانشجو دارد.

وی با اعلام اینکه مراکز جدید علمی کاربردی با ظرفیت خاص و متناسب با نیاز استان‌ها ایجاد می‌شود، اذعان داشت: ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی مازندران 6 هزار نفر است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: 19 رشته جدید تحصیلی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مانند تئاتر کاربردی، معماری، حمل و نقل شهری و ذوب فلزات تعریف شده است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول