اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 9 هزار مترمربع در دست اقدام است

پیشرفت 50 درصدی ساختمان جدید حوزه علمیه برادران یاسوج

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه برادران کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ساختمان جدید حوزه علمیه برادران خبر داد و گفت: این مرکز با 9 هزار مترمربع زیربنا در صورت تأمین اعتبار تا 14 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پیشرفت 50 درصدی ساختمان جدید حوزه علمیه برادران یاسوج

حجت‌الاسلام محمد پایدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در سطح استان تقریبا بعد از انقلاب اسلامی تأسیس شده که هدف آن‌ها ترویج آموزه‌های دینی و تبلیغی است.

مدیر حوزه علمیه برادران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح استان سه مدرسه به صورت بلندمدت مشغول به ارائه خدمات هستند که در این مراکز بالغ بر 400 نفر به تحصیل و ترویج احکام دینی مشغول هستند.

پایدار به تعداد ورودی‌های سالانه به مراکز علمیه اشاره کرد و گفت: با توجه به میزان استقبال شرکت‌کنندگان از این مراکز به علت کمبود فضای فیزیکی در سطح این استان سالانه 700 نفر شرکت‌کننده وجود دارد که از این تعداد فقط 150 نفر آن‌ها پذیرش می‌شوند.

این مسئول اذعان کرد: چهار مدرسه دیگر برای گسترش و پیشبرد اهداف حوزه‌ها در دست اقدام بوده، که از این تعداد سه مورد آن با حمایت موسسین مراکز در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در دو مقطع سیکل و دیپلم با برگزاری آزمون‌های ورودی بعد از قبولی در آزمون با شرکت در دوره اختیار و تثبیت افراد به تناسب نیازمندی‌ها پذیرش می‌شوند و مشغول به ادامه تحصیل خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه برادران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پذیرفته‌شدگان در مراکز حوزه‌ها در سه سال اول تحصیلی در رشته‌های ادبیات عرب مشغول به تحصیل هستند و از سال چهارم تا ششم مباحث فقهی و اصولی، اعتقادی فلسفی، منطق و بلاغت و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه مقدمات تخصصی برای آنها فراهم می‌شود.

پایدار تعداد فارغ‌التحصیلان در سطح یک استان کهگیلویه و بویراحمد را بالغ بر 300 نفر عنوان کرد و گفت: در مناسبت‌های تبلیغی 200 مبلغ از سوی حوزه علمیه به مناطق روستایی و 50 نفر دیگر به صورت بلندمدت مستقر در روستاها به تبیین احکام و اقامه نماز فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: مدارس شهرستان‌های دهدشت و گچساران در سطح یک آموزش و مدرسه یاسوج در سطح دو مجوز آموزش و تدریس دارند که امیدواریم در افقی روشن شاهد راه‌اندازی و تدریس در سطح سه استانی باشیم.

این مسئول فرهنگی مذهبی از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی ساختمان جدید حوزه علمیه برادران خبر داد و گفت: این مرکز در محیطی با 9 هزار مترمربع زیربنا در هشت طبقه در حال ساخت بوده که در صورت تأمین اعتبارات تا 14 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پایدار به مدرسه سفیران هدایت این استان اشاره کرد و ابراز داشت: مدرسه سفیران هدایت که از برنامه‌های در دست اقدام این مرکز بوده با آموزش‌های لازم جهت تبیین و احکام دینی و تعهد پنج سال فعالیت در مناطق محروم از برنامه‌های این مرکز است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول