اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق:

امام باقر به شیعه هویت و نشان مخصوص داد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امام باقر (ع) به شیعه هویت و نشان مخصوص داد و باعث شد شیعه، مذهبی مستقل در امت اسلامی باشد.

امام باقر به شیعه هویت و نشان مخصوص داد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسین دشتی بعد از ظهر امروز در جمع بسیجیان دشتستان اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) نقش مهمی در گسترش فرهنگ شیعه داشته و در واقع ایجاد کننده زمینه هویت‌بخشی به مذهب شیعه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: امام پنجم شیعیان، حرکتی عظیم را در جامعه اسلامی آغاز کرد که این حرکت برای همیشه در میان مسلمانان زنده می‌ماند.

وی تأکید کرد: اگر امروز، فقهای ما آمادگی جواب دادن به تمام دنیا را دارند بر اساس همان معارفی است که از درون کلمات امام باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) ایجاد شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) تصریح کرد: امام باقر (ع) به شیعه هویت و نشان مخصوص داد و باعث شد شیعه، مذهبی مستقل در امت اسلامی باشد و در واقع فقه ما مرهون امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است تا جایی که اغلب اوقات فقهای اهل سنت نیز از روایات این دو امام بزرگوار استفاده می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان دشتستان نیز با اشاره به اهمیت دعای عرفه گفت: دعای عرفه، دعایی عارفانه، معنوی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی با برشمردن سه کار اساسی امام حسین (ع) در واقعه کربلا به عنوان استراتژی امام در مواجه با جنگ نامتقارن زمان خود اظهار داشت: امام حسین (ع) می‌دانست که در میان امت، افرادی ترسو و خاکستری وجود دارند که بعدها ممکن است قیام کنند به همین علت نخستین کاری که انجام داد ایجاد هیجان در افکار عمومی از مدینه تا مکه بود و بصیرت‌افزایی امام(ع) در مکه در بین قبایل مختلفی که برای حج آمده بودند از این طریق صورت گرفت.

وی تأکید کرد: ایجاد مواد آتش‌زای دل‌ها، دومین کاری بود که امام حسین (ع) با الفاظی آتشین بیان کرد و سومین کار، ثبت و بازگو کردن وقایع کربلا توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود و ایشان نخستین کسانی بودند که این فرهنگ را انتقال دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان خطاب به بسیجیان اضافه کرد: شما تداوم‌بخش حرکت امام حسین (ع) هستید و شک نکنید که همه شما با انتقال فرهنگ عاشورا، ان‌شاءالله با امام حسین (ع) محشور خواهید شد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول