اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان از اقدامات التهاب‌آفرین پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری گفت: مردم و مسئولان به سخنان امام امت اسلامی که کشور نباید دچار التهاب شود، توجه کرده و از اقداماتی التهاب‌آفرین پرهیز کنند.

مسئولان از اقدامات التهاب‌آفرین پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از دفتر نمایندگان استان اصفهان، عباس مقتدایی در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس اصل یازدهم قانون اساسی دولت موظف است سیاست کلی خود را بر پایه اعتلا و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش و پیگیری به عمل آورد تا وحدت سیاسی اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد.

وی افزود: رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نیک می‌دانند که بر اساس قانون اساسی باید راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کنند، پس پذیرفتنی نیست که در سطح داخلی دچار عدم وحدت بشویم و چرا باید مفاد یک نامه خیلی محرمانه یکی از سران قوا به رئیس دیگر قوه به یکباره با نامه‌ای سرگشاده پاسخ داده شود و یا بر عکس مفاد آن نامه محرمانه سر از جراید و کوچه و بازار درآورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم به این سخن چند روز پیش امام امت اسلامی که کشور نباید دچار التهاب شود، توجه می‌کنند و از مسئولان هم مطالبه دارند، چنین اقداماتی التهاب‌آفرین است و کاهش اقتدار را به دنبال خواهد داشت، باید مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور هم می‌خواهد از جایی بازدید کند باید سایر قوا کمک کنند تا در فضایی آرام، مسئولان کشور همدلانه رفتار بکنند.

تجربیات مجلس‌های قبلی سرلوحه نمایندگان برای سوال و استیضاح باشد

مقتدایی اظهار داشت: از همکاران نماینده در مجلس می‌خواهم به تجربیات مجالس قبل در خصوص سوال و استیضاح توجه کنند و از دولت و رئیس جمهور هم می‌خواهم به نظرات مجلس و نمایندگان خیرخواه آن توجه کنند تا نمایندگان مجبور به بهره‌گیری از ابزار سوال و استیضاح نشوند.

وی گفت: اینک مقاومت اسلامی در سراسر جهان قد علم کرده و نظام سلطه را به استیصال کشانده و نظام اسلامی ایران در کانون توجهات ملل قرار گرفته است و زورگویان عالم در مناظره‌های تلویزیونی مرتبط با ریاست جمهوری در قلب آمریکا ناگزیر به اذعان مقابله همه‌جانبه و البته ناکام با نظام مقتدر و ارزش‌مدار و پیرو ولایت هستند و باید بدانیم که این همه به برکت پیروی از رهنمودهای قرآنی است که شهدای ما در دفاع مقدس طلایه‌دار و پیشگام آن بوده‌اند.

حراست از رویکردهای امت محورانه مقام معظم رهبری ضروری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رویکردهای امت محورانه رهبری و امام امت، دامنه پیام اسلامی و حق‌طلبانه ملت ایران را به تمامی جهان به ویژه ملت‌های مسلمان سرایت بخشیده است و همگان در سطح مسئولان کشور باید از چنین رویکرد مبنایی حفاظت و حراست کنیم.

وی ادامه داد: به رئیس جمهور پیام می‌دهم بر اساس سوگندی که یاد کرده‌اید و براساس مفاهیم و اصول قانون اساسی باید نهایت مراقبت را کنید تا رویکردهای اصیل و اسلامی دستخوش اظهارنظرهای بیگانه با مفاهیم بلند اسلامی نشود.

مقتدایی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی شجاعت و توان بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور را دارد و رئیس جمهور باید مراقبت کند تا خود و همکارانش از این ظرفیت بزرگ بهره ببرند و نه اینکه خدای ناکرده فضا به سمت خصومت پیش برود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول