اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مه‌ولات:

مسئولان فرهنگی در حوزه مطالعات ائمه اطهار توجه ویژه داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مه‌ولات گفت: مطالعه ما در ارتباط با امامان معصوم کم است و مسئولان فرهنگی، آموزش و پرورش و دانشگاه باید با برنامه‌ریزی زمینه مطالعه در سیره ائمه اطهار را فراهم کنند.

مسئولان فرهنگی در حوزه مطالعات ائمه اطهار توجه ویژه داشته باشند

حجت‌الاسلام محمدعلی میری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) پدرشان امام سجاد(ع) و مادرشان فاطمه دختر امام حسن(ع) بودند که از دو طرف هاشمی و علوی هستند و ایشان در واقعه کربلا طفلی سه ساله بودند اما حوادث کربلا روی زندگی ایشان اثرات بسیاری داشت.

امام جمعه مه‌ولات با اشاره به القاب امام باقر(ع) افزود: لقب امام پنجم، باقرالعلوم است که به معنای دریاى دانش را شکافت و اسرار علوم را آشکارا ساخت، است و القاب دیگرى مانند شاکر و صابر و هادى نیز براى آن حضرت ذکر کرده‌اند که هریک بازگوینده صفتى از صفات آن امام بزرگوار بوده است.

میری خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) سه ویژگی دین شناس بودن، در برابر مشکلات صبر کردن و دانستن چگونه زندگی کردن را برای انسان کامل معرفی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به خاطر سستی حکومت امویان امام باقر(ع) و فرزند ایشان امام صادق(ع) توانستند حوزه‌های بزرگ درسی ایجاد کنند، بخش بزرگی از احادیث شیعیان از این دو شخص است و بیان قال باقر(ع) و قال صادق(ع) که میان شیعیان رواج دارد نیز به این نکته اشاره دارد.

امام جمعه مه‌ولات با اشاره به ترغیب جوانان به سیره امام محمدباقر(ع) گفت: باید کاری کنیم تا جوانان ما به سمت مطالعه درباره امامان معصوم روند، تاثیر این مطالعات بسیار بیشتر از موعظه و منبر است چون در منبرها مقبولیت سخنران شرط است.

امام جمعه مه‌ولات با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) یادآور شد: حضرت رضا(ع) فرمودند که مردم و نسل جوان اگر کلام ما را بخوانند و درک کنند اطاعت از آن را نیز دارند.

میری تاکید کرد: مطالعه ما در ارتباط با امامان معصوم کم است و مسئولان فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه باید با برنامه‌ریزی؛ ائمه را به درون خانواده‌ها ببرند تا شیعیان ویژگی‌های شخصیتی معصومین خود را بشناسند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول