اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت:

مسئولان از زیر بار ترویج فرهنگ نماز شانه خالی نکنند

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت گفت: همه مسئولیت داریم در تقویت فرهنگ اقامه نماز جماعت تلاش کنیم و به همین دلیل مسئولان از زیر بار ترویج فرهنگ نماز شانه خالی نکنند.

مسئولان از زیر بار ترویج فرهنگ نماز شانه خالی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، علی‌اصغر قلی‌پور در ستاد اقامه نماز شهرستان باشت، اظهار کرد: متولیان فرهنگی و مسئولان دستگاه‌های اداری به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش در این رابطه باید از هرگونه تلاشی کوتاهی نکنند و برای تأمین روحانی در این خصوص پیگیر باشند.

فرماندار باشت با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در همه ادارات و تعمیم آن در مدارس و مکان‌های عمومی در ترویج فرهنگ این فریضه الهی در خانواده‌ها و اجتماع و جامعه بسیار مؤثر است، تاکید کرد: برای رو آوری به اقامه نماز جماعت باید مکان یعنی مسجد و نماز‌خانه و سپس روحانی یا امام جماعت را فراهم کرد.

قلی‌پور به اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و گفت: حلقه خانواده، مسجد و مدرسه زمانی تکمیل می‌شود که پی ‌بردن به اهمیت نماز و تأثیر‌گذاری آن در زندگی فرزندان از خانه تا مدرسه و مسجد به خوبی مطرح شود و در رأس این موضوع مهم روحانیت در فضاها و اماکن معنوی معلمان در محیط مدارس و پدر و مادر در خانه به مراتب نقش اصلی را دارند.

وی توجه بیشتر به زیبا‌سازی مکان‌های معنوی از جمله مساجد و نمازخانه‌ها تأکید کرد و گفت: به لطف پروردگار توجه به نماز و فریضه‌های دینی در این شهرستان در سطح مردمی، ادارات و حوزه فرهنگی امیدوار کننده است اما باید در این زمینه بیش از پیش به برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی بخصوص در ایام‌ و مناسبت‌های مذهبی و ملی پرداخته شود.

قلی‌پور با تبریک ایام دهه ولایت، هفته اولیاء و مربیان، 13 آبان و عید قربان، این مناسبت‌ها را از قابلیت‌های مهم برای ارتقاء معنویت و بصیرت جوانان دانست و تأکید کرد: تمام تلاش را برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن این مناسبت‌ها بکار گیریم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول