اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان در جمع‌آوری کارگاه‌های غیرمجاز شن و ماسه جدی باشند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است مسئولان استانی ذی‌ربط نسبت به جمع‌آوری و جابه‌جایی کارگاه‌های تولید شن و ماسه در این استان جدیت به خرج دهند.

مسئولان در جمع‌آوری کارگاه‌های غیرمجاز شن و ماسه جدی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش امیدی‌پور عصر دوشنبه در نشست کمیسیون اقتصادی این استان با محوریت ساماندهی واحدهای تولیدی غیر مجاز شن و ماسه که با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شد، اظهار کرد: در سال 81 خط لوله آب شهر یاسوج در عمق 4.5 متری بستر رودخانه قرار داده شد که به دلیل برداشت‌های غیرمجاز دو متر بالاتر از سطح آب آمده است.

وی به آسیب‌رسانی جدی واحدهای تولیدی شن و ماسه در این استان و در شهر یاسوج به اکوسیستم رودخانه اشاره کرد و بیان داشت: بخش زیادی از این واحدها حد فاصل پل بشار تا پل مختار قرار گرفته‌اند که به علت برداشت بی‌رویه به پایه پل‌ها آسیب جدی وارد شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بخشی از کار انتقال این واحدها انجام شده تا اینکه از واحدهای رودخانه‌ای به سوی واحدهای کوهی نقل مکان کنند و تاکنون تعدادی از آنها همچنان باقی مانده و جابه‌جا نشده‌اند.

وی به نداشتن قرارداد رسمی این واحدهای غیر مجاز تولیدی اشاره کرد و گفت: قرارداد جدید هم با آنها منعقد نمی‌شود که به همین دلیل فعالیت آنها در ایام تعطیلات و در شب انجام می‌شود.

امیدی‌پور به انواع آسیب‌های حاصله از این واحدها پرداخت و گفت: علاوه بر اینکه به محیط زیست و طبیعت ضربه وارد می‌کنند به بیت‌المال هم آسیب می‌رسانند چراکه علاوه بر همه آسیب‌های طبیعی مالیات هم پرداخت نمی‌کنند و به ابنیه نیز آسیب وارد می‌کنند.

این مسئول ارشد اجرایی به مستقر شدن یکی از واحدهای شن و ماسه در منطقه دلی‌بجک اشاره کرد و گفت: به دلیل برخی معارضات، مشکلاتی به وجود آمده که در حال برطرف کردن آنها برای استقرار کامل واحدهای تولیدی شن و ماسه هستیم.

امیدی‌پور شن و ماسه کوهی را بسیار باکیفیت‌تر از شن و ماسه رودخانه‌ای دانست و گفت: این فرهنگ باید در استان ما جا بیافتد که از منابع و مواهب الهی و طبیعی به درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول