اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آمل:

شوراهای دانش‌آموزی مصوبات قانونی از دولت می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: شوراها و مجلس دانش‌آموزی در نشست با هیئت دولت، مصوباتی موردنیاز این قشر را به صورت قانون در می‌آورند.

شوراهای دانش‌آموزی مصوبات قانونی از دولت می‌گیرند

اکبر لطفی بعدازظهر امروز در حاشیه پانزدهمین دوره انتخابات دانش‌آموزی شهرستان آمل در جمع دانش‌آموزان دبیرستان آیت‌الله خامنه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه برگزاری این انتخابات از 15 سال گذشته تاکنون بدعت خوبی بوده است، اظهار داشت: دانش‌آموزان از مباحث شورایی اطلاع‌ کافی دارند و در مبانی درسی نیز برای شورا اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند.

وی تصریح کرد: زمانی که به دوران تحصیلی ما برمی‌گردیم متوجه می‌شویم که در سال‌های اخیر برای دانش‌آموزان شخصیت و احترام ویژه‌ای قائل شده‌اند.

لطفی بیان کرد: دانش‌آموزان در گذشته نقشی در مدرسه نداشتند اما امروز با حضور شوراهای دانش‌آموزی و توسعه آن این نقش پررنگ‌تر می‌شود.

وی با اعلام اینکه امروز شوراهای دانش‌آموزی با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور جلسه برگزار می‌کنند، تاکید کرد: خواسته‌های شوراها و نماینده دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی به سمع اعضای هیات دولت می‌رسد و دانش‌آموزان مصوباتی که نیاز دارند برای بهتر شدن روند امور از رئیس‌جمهور می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه شوراهای دانش‌آموزی تعمیقی به شخصیت فرزندان ایران اسلامی داده است، گفت: این شورا موجب رشد و بلوغ دانش‌آموزان شده است.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی با حضور در مجلس دانش‌آموزی و شوراهای مشورتی خواسته‌های خود را به صورت مصوبات قانونی درمی‌آورند، ادامه داد: این دستاورد بزرگی برای نظام است که اقشار آینده‌ساز آن در سنین جوانی در امور بزرگ کشور حضور دارند.

لطفی با اعلام اینکه در کنار افزایش اختیارات دانش‌آموزان، احترام به مربیان و مدیران مدارس نیز نباید فراموش شود، بیان داشت: این همراهی می‌تواند بسیاری از مشکلات مدارس را کم کند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه این شهرستان برگزار شده است، افزود: این انتخابات در بیش از 300 مدرسه این شهرستان صورت گرفت.

انتهای‌ پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول