اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کلینیک تخصصی لبخند ویژه بیماران شکاف لب و کام:

گناهی متوجه جامعه پزشکی در درمان ناموفق شکاف کام نیست

خبرگزاری فارس: عضو کلینیک تخصصی لبخند ویژه بیماران شکاف لب و کام گفت: به عقیده من در درمان ناموفق شکاف کام گناهی متوجه جامعه پزشکی نیست.

گناهی متوجه جامعه پزشکی در درمان ناموفق شکاف کام نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود عمرانی‌فرد در سومین همایش کشوری شکاف لب و کام اظهار کرد: به عنوان عضو انجمن جراحان پلاستیک باید بگویم صحبت‌های خانم درخشنده را در زمینه بی‌کفایتی متخصصان درمان شکاف کام و لب قبول نداریم چرا که جراحی کام بسیار پیچیده‌تر از آن است که ایشان گفتند و سابقه طولانی در ایران دارد.

وی افزود: نسبت به 20 یا 30 سال گذشته به عنوان فردی که در سیر تکامل جامعه پزشکی ایران حضور داشتم وضعیت بسیار خوب شده و بهتر نیز می‌شود و نباید ناامید شویم.

عضو انجمن جراحان پلاستیک ایران اضافه کرد: مشکلاتی مانند VPI یا عدم کارکرد صحیح کام پس از جراحی مختص ایران نیست بلکه در بهترین کلینیک‌های کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و کشورهای غربی مانند آلمان نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی تاکید کرد: نباید این مشکلات را بزرگ کنیم چرا که ما در ابتدای راه هستیم و باید بدانیم که فرهنگ‌سازی در میان مردم نیز درباره روند درمان شکاف لب و کام ضروری است.

عمرانی‌فرد اضافه کرد: گاهی لازم است بیمار کام و لب چندین بار جراحی شود تا نتیجه مطلوب ظاهر شود اما خانواده‌ها به راحتی پذیرای این مسئله نیستند که باید آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

به گزارش فارس، فاطمه درخشنده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و عضو تیم شکاف کام و لب در سخنانی طی اعتراض به درمانگران شکاف کام و لب با ارائه آماری مستند میزان بی‌کفایتی متخصصان شکاف کام و لب را در ایران بسیار بالا دانست و بر اصلاح این روند تاکید داشت.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول