اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلبان بازنشسته دوران دفاع مقدس:

اتحاد اهل سنت و شیعیان در دوران دفاع مقدس ستودنی بوده است

خبرگزاری فارس: خلبان بازنشسته دوران دفاع مقدس گفت: شهید صالحی و شهید حیدری هر دو پیرو مذهب اهل سنت بوده و این امر نشان دهنده اتحاد اقلیت و مذاهب مختلف در دوران جنگ تحمیلی به‌ویژه بین سنی و شیعیان بوده است.

اتحاد اهل سنت و شیعیان در دوران دفاع مقدس ستودنی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، احمد مهرنیا صبح امروز در مراسم ورود 17 شهید دوران دفاع مقدس به مرز شلمچه اظهار کرد: سرلشگر خلبان شهید خالد حیدری و محمد صالحی، در سال 59 جزو نخستین شهدای جنگ تحمیلی بوده‌اند.

وی افزود: این دو شهید از پایگاه‌های هوایی بوشهر و دزفول برای حمله به مقر دشمن در منطقه عملیاتی کوت عازم و در همین منطقه عملیاتی نیز شهید شدند.

خلبان بازنشسته دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهید صالحی و شهید حیدری هر دو پیرو مذهب اهل سنت بوده و این امر نشان دهنده اتحاد اقلیت و مذاهب مختلف در دوران جنگ تحمیلی به‌ویژه بین سنی و شیعیان بوده است.

وی اتحاد و همبستگی مردم سراسر ایران اسلامی را از دلایل عقب‌نشینی و شکست دشمن بعثی و متحدانش خواند و گفت: امروز نیز چون دوران مقدس دفاع باید پیش به سوی اتحاد و همبستگی رفت و در این زمینه گام‌های متعالی‌تری برداشت.

همرزم شهدای خلبان در جنگ تحمیلی بیان کرد: دشمنان نظام و اسلام همواره سعی داشته و دارند که با تفرقه‌افکنی بین مسلمانان راه را برای رسیدن به اهداف پلید خود هموار کنند.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه ماست که با درایت و پیروی از خط ولایت توطئه‌های دشمنان را شناخته و آنها را با اتحاد و همدلی مضاعف خنثی کنیم.

مهرنیا در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی به شهادت رسیدن این دو شهید بزرگوار تصریح کرد: شهید صالحی و شهید حیدری بر اثر اصابت هواپیمای تحت کنترلشان با کابل فشار قوی برق به مقام والای شهادت نائل شدند.

وی در پایان با تأکید بر حفظ و تبیین ارزش‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس با برخورداری از ارزش‌های والای شهادت و شهامت تا به امروز ترس را در دل دشمنان نظام به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول