اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان قم خبر داد

چاپ تمبر شخصی 5 هزار شهید دفاع مقدس قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان قم از چاپ تمبر شخصی 5 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس قم بر اساس درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خبر داد.

چاپ تمبر شخصی 5 هزار شهید دفاع مقدس قم

محمدحسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: تمبر از جمله خدمات قدیم شبکه پستی بوده و تنها رسانه بدون مرز است که با الصاق بر روی مرسولات به سراسر جهان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه تمبر نشان‌دهنده تاریخ مصور است گفت: افراد با مشاهده تمبر به یک ماجرا یا تاریخی خاص پی می‌برند.

مدیرکل پست استان قم با اشاره به رونمایی از تمبر در مجالس رسمی عنوان داشت: تمبر سبب ماندگاری واقعه می‌شود و به عنوان مثال اداره پست استان تمبرهای آبرسانی به قم، صبای قم، کنگره حضرت زینب(س) و عبدالجلیل رازی‌قزوینی را چاپ و رونمایی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: چاپ تمبر تصاویر 5 هزار شهید هشت سال دفاع مقدس قم بر اساس درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله اقدامات اخیر اداره‌ کل پست استان قم بوده است.

رحیمی عنوان داشت: شرکت پست بر اساس رسالت خود تمبر یادبودی از چهره‌های ماندگار، علما و مراجع چاپ می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های تمبرهای یادبود گفت: به طور معمول این تمبرها شاخصه یا نماد فرهنگی خاصی دارند و نشانه‌هایی از مردم‌شناسی کشور در آن مشاهده می‌شود.

مدیرکل پست استان قم یادآور شد: تمبرهای یادبود از نظر تنوع رنگ و طرح ارزش هنری بیشتری نسبت به تمبرهای جاری دارند؛ این تمبرها به ندرت به مصارف پستی می‌رسند، شمارگان کمی داشته و در مدت محدودی منتشر می‌شوند و ارزش کلکسیونی دارند.

وی با اشاره به تمبرهای جاری گفت: این تمبرها برای پرداخت هزینه‌های پست استفاده و در تیراژهای میلیونی چاپ شده و بر اساس مسافت ارسال نامه از تعداد مختلف آنها استفاده می‌شود.

رحیمی تمبرهای شخصی را از دیگر تمبرهای موجود ذکر کرد و افزود: این تمبر به تعداد محدود و بر اساس سفارش مشتریان به مناسبت‌های مختلف مانند اعیاد و مناسبت‌های شخصی مانند تولد، ازدواج یا حتی قبولی کنکور در کنار تمبرهای ویژه که به همین منظور تهیه شده‌اند چاپ و منتشر می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر تمبر شخصی از دو قطعه ثابت و متغیر تشکیل شده است عنوان داشت: قطعه متغیر یا همان تصویر آرم یا لوگوی دلخواه افراد است.

مدیرکل پست استان قم خاطر نشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی یا پایگاه اطلاع‌رسانی http://stamp/post.ir درخواست خود برای چاپ تمبر شخصی را ارائه کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول