اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان:

قیمت خرید تضمینی گندم عادلانه نیست

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: قیمت تضمینی 550 تومان برای خرید گندم از کشاورزان با توجه به قیمت تمام شده آن منصفانه نیست.

قیمت خرید تضمینی گندم عادلانه نیست

حسین محمدرضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به قیمت تمام شده عادلانه نیست، بیان داشت: در سال گذشته قیمت تضمینی گندم برای خرید از سوی دولت، 390 تومان اعلام شد که این قیمت‌گذاری اعتراض گسترده ای را به همراه داشت، به همین جهت طی درخواستی که از سوی نمایندگان مجلس و کشاورزان به دولت داده شد این قیمت به 420 تومان افزایش پیدا کرد که باز هم نسبت به قیمت تمام شده آن پایین‌تر بود.

* گندم امسال را در بازار آزاد فروختیم

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری احتیاج به خرید تضمینی گندم پیدا نکردیم و کشاورزان توانستند در بازار آزاد، گندم‌های خود را با قیمت 440 تا 445 تومان به فروش برسانند.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با اذعان بر اینکه گندم خریداری شده در بازار آزاد بیشتر مصرف دام شد، گفت: به دلیل اینکه مقدار جو مصرفی دام کشور در سال جاری کم بود و با قیمت کیلویی 750 تومان ارائه می‌شد، دامداران مجبور شدند که از گندم برای مصرف دام خود استفاده کنند.

وی افزود: سیاست خریداری گندم به جای جو برای مصرف دام باعث ایجاد بحران در بخش گندم شد، به طوری که شاهد

خالی‌شدن سیلوهای گندم شدیم.

محمد‌رضایی با اعلام این مطلب که در کشور با کمبود غلات روبه‌رو هستیم، متذکر شد: با توجه به بحرانی که در حوزه غلات با آن روبه‌رو هستیم قرار است از کشور هند 3 میلیون تن غلات وارد کشور شود که کیفیت آن به مطلوبیت کیفیت تولید داخل نمی‌رسد و به مراتب پایین‌تر است.

* 550 تومان، برای خرید تضمینی منصفانه نیست

وی اضافه کرد: در سال جاری قیمت تضمینی گندم 550 تومان اعلام شد که طبق برآوردهای انجام شده قیمت تمام شده 700 تومان است و با این قیمت کشاورز دچار ضرر زیادی می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه آب اندکی به کشاورزی تعلق می‌گیرد، گفت: در سال گذشته به طور تقریبی 50 درصد از زمین‌های کشاورزی به دلیل روانه شدن آب در زاینده رود زیر کشت رفت، ولی در سال جاری با توجه به کمبود آب در مراتع، دیگر شاهد کشت وسیع نیستیم و باید برای این معضل تدبیری اندیشیده شود.

وی گفت: 15 تا 20 درصد زمین‌های کشاورزی به دلیل نبود آب کافی برای کشت محصول، بدون استفاده رها شده و متأسفانه سازمان جهاد کشاورزی اجازه تغییر کاربری این زمین‌ها را نمی‌دهد.

محمدرضایی متذکر شد: چرا در زمینی که هیچ نوع کشتی انجام نمی‌شود و بدون استفاده است، سازمان جهاد کشاورزی اجازه تغییر کاربری برای آن زمین صادر نمی‌کند و کشاورز به همین دلیل متحمل ضرر و زیان بیشتر شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول