اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

سرعت افزایش جمعیت رشت 2 برابر میانگین گیلان است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: سرعت افزایش جمعیت در شهر رشت 2 برابر میانگین افزایش جمعیت گیلان است.

سرعت افزایش جمعیت رشت 2 برابر میانگین گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در گردهمایی شهرداران گیلان با اشاره به تشکیل شوراهای شهر و روستا پس از انقلاب اظهار کرد: شوراهای شهر بنیه و بنیان جدیدی از نظر مبنایی به شهرداری‌ها داده است.

وی ادامه داد: شوراها تحول بسیار مهم و اساسی در الگوی مدیریت شهری بر مبنای دینی و ارزشی ارائه داده است.

هاشم‌نیا با بیان اینکه جامعه شهری الگوی نظم و مقررات را از مسئولان می‌طلبد، افزود: الگوی نظم و مقررات پس از انقلاب در نهاد شهرداری‌ها گذاشته شده و نقطه مطلوب این الگو در شوراها تعریف شده است.

استاندار گیلان انتظار مردم از شهرداری‌ها را الگوی مدیریت و مشارکت خواند و تصریح کرد: ایجاد مشارکت در نهادهای مردمی نشان دهنده مدیریت شهری است.

وی مطالبه جامعه از شهرداران را گسترده دانست و بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری تنها شهرداری و شورای شهر نیست و تمام مردم در آن دخیل هستند.

هاشم‌نیا شهرداری‌ها را نماد شهرها نامید و ابراز کرد: شهرداری‌ها باید کانون اقتصاد شهری باشند زیرا رفاه و فقر مردم می‌تواند توسط شهرداری‌ها رقم زده شود.

استاندار گیلان شهرداری‌ها را واسط بین بخش خصوصی و حاکمیتی عنوان کرد و گفت: جمع‌آوری زباله، آب‌های سطحی و استخدام بسیار توسط شهرداری‌ها اجازه نمی‌دهد این نهاد به دیگر مسایل رسیدگی کند.

وی خواستار توجه به مدیریت فرهنگ و بودجه زمان در شهرداری‌ها شد و اذعان کرد: هزینه وقت، تفریح مردم و بودجه زمان در شهرداری‌ها انجام می‌شود.

هاشم‌نیا با اشاره به کاهش جمعیت در بعضی از شهرهای گیلان، اذعان کرد: سرعت افزایش جمعیت در شهر رشت 2 برابر میانگین افزایش جمعیت در استان است.

وی در ادامه به وضعیت زباله در سواحل گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سالانه 15 میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله در سواحل استان هزینه می‌شود در صورتی که از سواحل می‌توان درآمدزایی کرد.

استاندار گیلان با تاکید بر اشتغالزایی و درآمدزایی از طریق سواحل، خاطرنشان کرد: دستمزد ناجیان غریق در سواحل استان هنوز پرداخت نشده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول