اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد

کاهش 7.13 درصدی جمعیت جوان اردبیل در سال 90

خبرگزاری فارس: معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: جمعیت جوان استان اردبیل در سال 90 نسبت به سال 85، به طور متوسط، میزان 7.13 کاهش داشته است.

کاهش 7.13 درصدی جمعیت جوان اردبیل در سال 90

محمد صادق اکبری در حاشیه سفر به اردبیل گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: میانگین رشد سالانه جمعیت استان اردبیل در سال 90 نسبت به سال 85، 33 درصد بوده است که نسبت به سرشماری قبل 17 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های پیش‌رو، میانگین سنی 20 تا 29 در حدود 68 درصد از جمعیت استان اردبیل را تشکیل خواهد داد، افزود: ‌این قشر از جامعه نیازمند تامین مسکن، شغل به عنوان مقدمات اولیه ازدواج و تشکیل خانواده هستند که باید در برنامه‌ریزهای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین رشد سالانه جمعیت ایران در سال 90 نسبت به سال 89 ، 1.29 درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است،‌ بیان داشت: درصد رشد جمعیت جوان در سال 90 نسبت به سال 85، 4.59 درصد کاهش یافته است که پیش‌بینی می‌شود تا سال 92 این کاهش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سه گروه سنی در دوره جوانی شامل 14ـ 19 سال، 20-24 و 25-29 ، بیان داشت: ‌این تقسیم‌بندی به دلیل تفاوت نیاز‌ها انجام شده است.

اکبری درصد ازدواج جوانان کل کشور در سال 90  رابراساس آمار سازمان ثبت و احوال کشور 1.16 و درصد طلاق را 19 درصد عنوان کرد و گفت: بالاترین درصد سنی جوان استان اردبیل را سنین 20 تا 29 سال تشکیل می‌دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان، وزارت ورزش و جوانان از جمله عوامل اصلی کاهش جمعیت به افزایش سن ازدواج، تک فرزندی یا کم فرزندی، طلاق‌های فراوان و زودرس و دیگر مسایل تاثیرگذار اشاره کرد و گفت: در سال 85 جمعیت استان اردبیل یک میلیون و228 هزار و 155 نفر بود که در سال 90 این تعداد به یک میلیون و248 نفر رسیده است.

وی ادامه داد:‌ جمعیت جوان استان اردبیل 434 هزار نفر در سال 85 بود که به 403 هزار نفر در سال 90 رسیده است و این امر کاهش جمعیت جوان را نشان می‌دهد.

اکبری با بیان اینکه با تشکیل ستادهای ساماندهی جوانان استانی و شهرستانی مسایل آنان رصد می‌شود، خواستار تهیه گزارش عملکرد ستادها توسط ستادهای ساماندهی جوانان استانی و شهرستانی شد.

وی در پایان اظهار داشت: متقاضیان نزدیک 60 درصد از مساکنی که در کشور ساخته می‌شود جوان هستند، بنابراین می‌توان گفت اگر بحث مسکن با این سرعت پیش برود مسکن مهر تبدیل به مسکن جوانان می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول