اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

جمعیت بانوان فعال دینی در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل جمعیت بانوان فعال و فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی در سه شهرستان این استان خبر داد.

جمعیت بانوان فعال دینی در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام سید محمد میربد پیش از ظهر امروز در نشست با بانوان فعال در عرصه دینی در این استان، اظهار داشت: مقدمات تشکیل جمعیت بانوان فعال و فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی در شهرستان‌های بروجن، فارسان و لردگان در حال انجام است و دفاتر شهرستانی این جمعیت تا پایان امسال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای این جمعیت از بین بانوان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و فعال در حوزه فرهنگ دینی و قرآنی انتخاب می‎شوند، افزود: اولویت‌بندی نیازهای فرهنگی، تدوین و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی تربیتی در حوزه زنان متناسب با شرایط اجتماعی هر شهرستان و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه بانوان از اهداف ایجاد دفاتر جمعیت بانوان فعال و فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی در شهرستان‌های استان است.

میربد با اشاره به سال آغاز به فعالیت جمعیت بانوان فعال و فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی این استان، گفت: این جمعیت از سال 1389 فعالیت خود را با حمایت تبلیغات اسلامی در این استان آغاز کرده است و هم‌اکنون 48 نفر از بانوان فرهیخته عضو این جمعیت هستند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های این جمعیت، افزود: اجرای طرح‌های فرهنگ‌سازی و ارتقاء بصیرت سیاسی، نیازسنجی فرهنگی بانوان، افزایش سرمایه اجتماعی در خانواده، آموزش فرزندپروری، برگزاری دوره‌های آموزشی جامعه‌شناسی دینی و طرح تشکیل جمعیت بانوان خیر استان از جمله فعالیت‌های جمعیت بانوان فعال و فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی است.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی باید الگوهای رفتار دینی را با ظرافت خاصی در اقشار جامعه رسوخ دهند، گفت: باید به صورتی فرهنگ دینی را در خانواده‌ها رواج دهیم که نه مقدس‌مآبانه باشد و نه اینکه از فرهنگ دینی غافل شویم.

میربد خاطرنشان کرد: با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی و مذهبی در جامعه می‌توانیم اقدامات ضد فرهنگی دشمنان را خنثی کرده و آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم.

وی ادامه داد: امروز دشمن با هدف قرار دادن نسل امروز و اعتقادات آنان در نظر دارد تا به اهداف شوم خود برسد که در این راستا سرمایه‌گذاری‌های فراوانی نیز کرده است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول