اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

شأن مؤمن در پرکاری و ساکت ننشستن است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌شأن و جایگاه مؤمن به پرکاری و داشتن روحیه تلاش و کار مضاعف است.

شأن مؤمن در پرکاری و ساکت ننشستن است

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی در حاشیه همایش اختتامیه غنی‌سازی اوقات فراغت در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مسجد بهترین پایگاه در هدایت و نجات بشریت و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است و کانون‌های مساجد در مناسبت‌های مختلف به ویژه تابستان سعی می‌کنند برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌های متنوعی را با محوریت مساجد تدارک ببینند.

وی تفاوت مسجد با سایر مراکز فرهنگی را خاطرنشان کرد و گفت: مسجد به دلیل اینکه روح عبادی و ارزشی دارد بهترین مکان و فضا در ظهور و بروز استعدادهای نسل جوان است و تربیت و تزکیه واقعی نیز در مسجد اتفاق می‌افتد.

نسبت مسجد به سایر مراکز فرهنگی به مانند شیر مادر با شیر خشک است

ارباب‌سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسجد فضای ارزشی و پالایش عبادی و اعتقادی است، تصریح کرد: تفاوت مسجد با سایر مراکز فرهنگی به مانند شیر مادر با شیر خشک است چرا که افرادی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند نسبت به آنهایی که با شیر خشک پرورش می‌یابند در برابر تندبادهای زندگی و سختی‌ها و مشکلات مقاوم‌تر و مصمم‌تر هستند.

این مسئول اهمیت موضوع تربیت نسل جوان و نوجوان را خاطرنشان کرد و ادامه داد: مسجد به عنوان اولین پایگاه اسلام در قبل از پیروزی انقلاب جایگاه و منزلت خود را از دست داده بود ولی با هدایت‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مسجد به جایگاه عبادی و سیاسی حقیقی تبدیل شده است.

وی خادمان و کارگزاران مساجد را به نشان دادن رفتار خوش همراه با لبخند در پذیرش نوجوانان و جوانان توصیه کرد و بیان داشت: ‌نباید رفتار مسجدگریزی را اختیار کنیم بلکه همه باید نقش و مأموریت مسجدپذیری خودمان را به خوبی انجام دهیم.

ارباب‌سلیمانی موضوع اوقات فراغت و اهمیت دین‌باوری و ارزشمداری را در مکتب اسلام خاطرنشان کرد و یادآور شد: در پر کردن اوقات فراغت طرح‌ها و برنامه‌ها با محوریت مساجد و دوری از هرگونه گذران روزگار به بطالت بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید برای تمام اوقات شبانه‌روزی خود برنامه داشته باشیم چرا که انسان موحد هرگز بیکار نیست و منزلت یک مؤمن نیز در پرکاری و وقت‌شناسی است.

وی گفت: ‌به عنوان نمونه حجت‌الاسلام قرائتی در نوشتن تفسیر کتاب الهی آن قدر وقت را با اهمیت می‌دانست که در لابه‌لای 300 سفر، تفسیر خود را به تحریر درآورده است.

ارباب‌سلیمانی افزود: آدم‌های بزرگ و عاقل هرگز وقت خود را به بطالت و انرژی خود را بیهوده صرف نمی‌کنند بلکه از لحظه لحظه عمرشان بهترین فایده را می‌برند.

وی خطاب به روحانیان تصریح کرد: ما در تقویت حضور جوانان در مساجد رسالتی سنگین و وظیفه‌ای خطیر بر عهده داریم که باید با تمام توان و جدیت بکوشیم و اجازه ندهیم سستی و تنبلی و رخوت در اراده و حضور جوانان سایه بیفکند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول