اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نقوی در تذکری آیین‌نامه‌ای مطرح کرد

انتقاد از قطع پخش ماهواره‌ای شبکه‌های ایرانی

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس نسبت به اقدام غیرقانونی اتحادیه اروپا در درخواست از هاتبرد برای قطع پخش ماهواره‌ای شبکه‌های تلویزیونی ایران، به شدت انتقاد کرد.

انتقاد از قطع پخش ماهواره‌ای شبکه‌های ایرانی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) خانه ملت، در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به اقدام اتحادیه اروپا در قطع پخش ماهواره‌ای 34 مرکز رادیویی و 9شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

وی گفت: اتحادیه اروپا در یک اقدام غیرقانونی، غیردموکراتیک، غیراصولی، غیراخلاقی و برخلاف قوانین بین‌المللی از هاتبرد خواسته 9شبکه تلویزیونی و 34 مرکز رادیویی جمهوری اسلامی ایران را از پخش ماهوراه‌ای محروم کند.

وی افزود: این اتحادیه که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است، چطور این حق را از ملت ایران می‌گیرد و مسئولان این اتحادیه چگونه پاسخ سیاست یک بام و دو هوا و مواضع دوگانه خود را خواهند داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا چطور مدعی دموکراسی است، از دولت و وزیر امور خارجه خواست که حقوق ملت ایران را از مراجع بین‌المللی به طور جدی پیگیری کنند چرا که هنوز 12 سال و 9ماه از مهلت قرارداد ایران با هاتبرد باقی مانده است.

سید حسین نقوی در خاتمه با طرح سؤالی گفت: چطور اتحادیه اروپا معاهده بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد؟!

در ادامه محمدرضا باهنر به وی پاسخ داد: انشالله خود دولت و وزارت خارجه و صدا و سیما این موضوع را دنبال و از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول