اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

در افتتاحیه دومین همایش ملی استعدادیابی ورزشی صورت گرفت

واکنش سردار نقدی به قطع شبکه‌های ایرانی توسط اروپا و حق‌کشی در المپیک

خبرگزاری فارس: رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رقابت در عرصه ورزش قهرمانی سخت است چون رقبا و دشمن علاوه بر استفاده از جنبه‌های علمی در ورزش، از نامردی و بی اخلاقی نیز بهره می‌جویند.

واکنش سردار نقدی به قطع شبکه‌های ایرانی توسط اروپا و حق‌کشی در المپیک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه دومین همایش ملی استعداد یابی ورزشی که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ورزش یکی از ارکان مهم اجتماعی و دارای نقش مهم در روابط اجتماعی، قدرت و بنیه دفاعی، روحیه و وحدت ملی بوده و بیانگر قدرت مدیریت، نشاط و روحیه کار دسته جمعی در بین مردم کشور است که این اهمیت، بیش از همه در دین و مکتب اسلام بیان شده است.

نقدی با اشاره به صحنه کشتی امام حسن و امام حسین علیهما السلام در نوجوانی و مشاهده این صحنه توسط پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، اظهار داشت: تا کنون از این صحنه برداشت‌های اخلاقی کرده‌ایم و باید دقت کرد که پیامبر به عنوان اشرف مخلوقات برای مشاهده ورزش دو نوجوان وقت می‌گذارد.

وی با یادآوری اجرای ورزش باستانی توسط بسیجیان کرمانشاه در محضر امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: در دیدار بسیجیان خراسان شمالی با مقام معظم رهبری نیز بسیجیان ورزشکار، کشتی چوخه را اجرا کردند و ایشان در سخنرانی خود از آن استقبال و تایید کردند که نشان از اهمیت ورزش و کار برای آن دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اهمیت کار علمی در ورزش را یادآور شد و گفت: چون امکانات و زمان محدود و رقابت‌ها سنگین و فشرده است باید همه استعدادهای علمی را به کار گرفت تا در کمترین زمان بتوانیم بهترین کار را انجام و بیشترین نتیجه را بگیریم.

وی با اشاره به کار علمی رقبا و دشمنان در ورزش، مسائلی مانند روحیه، آمادگی جسمانی، تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها را مهم دانست و افزود: دشمن در زورگویی و جنایت مقید به اخلاق نیست و شاید برخی دوپینگ‌ها را به کار گیرد که با آشکارکننده‌های فعلی قابل تشخیص نباشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به قطع پخش ماهواره‌ای شبکه‌های جهانی ایران توسط اروپا اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت بیش از سه هزار شبکه فارسی زبان بر علیه ایران و اینکه دشمنان با شعار دموکراسی بیان و جریان آزاد اطلاعات اقدام به قطع پخش چند شبکه ایران می‌کنند، نشان از فروپاشی نظام آنان است.

وی به حق کشی دشمنان برای ورزشکاران ایرانی در المپیک اشاره کرد و افزود: رقابت در عرصه ورزش قهرمانی سخت است چون رقبا و دشمن علاوه بر استفاده از جنبه‌های علمی در ورزش، از نامردی و بی اخلاقی نیز بهره می‌جویند.

نقدی پرداختن به سایر عرصه‌ها همراه با استعداد یابی را مهم دانست و تاکید کرد: شناخت و انتخاب نیروهای برجسته برای نقش آفرینی و قهرمانی در جهان را نباید به حادثه سپرد چون معلوم نیست آن حادثه تکرار شود و همچنین نباید این انتخاب را به روابط بسپاریم چون او نماینده ملت است و نمی توان ریسک و سرمایه گذاری بدون سود انجام داد.

وی بهترین راه انتخاب را راه علمی بیان کرد و ادامه داد: چه بسا یک نوجوان شتربان در سیستان و بلوچستان بتواند یک قهرمان ماراتن شود و یک صیاد مروارید در امواج خروشان خلیج فارس بتواند قهرمان شود، پس باید به استعدادیابی و انتخاب علمی پرداخت و اینکه آیا در کشور خودمان همه جای کشور را بررسی کرده ایم؛ در حالیکه کشورهای دیگر از نقاط مختلف جهان ورزشکاران را به تابعیت خود درآورده و قهرمانی کسب می کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کم کاری علمی در تکنیک ها در کشور اظهار داشت: کار علمی در تکنیک ها همراه با تجربه زیاد مربیان می تواند افق های جدیدی را برای ما روشن کند.

وی روحیه ورزشکاران را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: تکواندوکاران ایرانی در زادگاه تکواندو تیم کره جنوبی را شکست داده و قهرمان شدند ولی در المپیک نتوانستند موفق شوند و دلیل آن نداشتن روحیه مناسب و کافی بود.

وی کار علمی برای روحیه ورزشکاران را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید برای ایجاد معنویت و روحیه کافی و مناسب در ورزشکاران طوری برنامه ریزی کرد تا ورزشکار در هنگام ورود به میدان دارای بیشترین روحیه باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تاکید کرد: لازم است ارتباط بین ورزش با دانشگاه در بحث علمی ورزش و ارتباط ورزش با حوزه های علمیه در بحث معنویت و روحیه را زیاد کنیم تا مربی ها بتوانند علاوه بر تجربه خود، از علم روز و معنویت در روحیه ورزشکاران و دستیابی به قهرمانی استفاده کنند تا محل بروز و ظهور قهرمانان برجسته دنیا باشد.

وی در پایان جایگاه ایران در ورزش قهرمانی را بالاتر از جایگاه فعلی دانست و خاطرنشان کرد: ورزش قهرمانی ایران با اعتماد به نفس بالا همچون اعتماد به نفس رزمندگان در دفاع مقدس و جهادگران علمی و نظامی در پیشرفت های دفاعی و هسته‌ای و با روحیه بسیجی که جامع همه خصلت ها است می تواند قهرمانی های بین المللی را کسب کند.

در ابتدای این مراسم، کاظم یزدانی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به برنامه پنج ساله این سازمان در بحث ورزش عمومی و ورزش قهرمانی، گزارشی از پیشرفت ها و عملکرد آن را بیان کرد و گفت: فعالیت برای ورزش قهرمانی در مسیر انتظارات مقام معظم رهبری است.

دومین همایش ملی استعدادیابی ورزشی با شعار «دانش بومی، سرمایه ملی، افتخار ایرانی» به همت سازمان بسیج ورزشکاران کشور و با حضور مسئولین، اساتید، مربیان، دانشجویان و ورزشکاران در روز پنجشنبه 27 مهر ماه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول