اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست ساری:

پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری از آمارگیری در زیستگاه‌های آزاد این شهرستان خبر داد و گفت: پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند.

پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند

بهرام فغانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری گفت: شکار در ایران سابقه هزاران ساله دارد، اما این شکار هزاران ساله به منظور تامین مواد غذایی و مصرفی مردمان آن روزگار بوده است.

وی افزود: امروز شکار تفریحی و هیجان‌انگیز برای کشتن جانوران در معرض خطر است البته شکار حیوانات در معرض خطر نه تنها تفریح نیست بلکه یک جنایت بزرگ است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری بیان داشت: سازمان حفاظت محیط زیست هر ساله پس از برآورد تعداد وحوش کشور تعدادی پروانه شکار و صید به میزانی که لطمه‌ای به طبیعت و تنوع زیستی کشور وارد نیاورد، صادر کرد.

* آمارگیری پرندگان دی ماه

 

وی ادامه داد: این امکان در اختیار علاقه‌مندان به شکار و صید و کسانی که از این راه امرار معاش می‌کنند قرار دارد تا در قالب یک طرح مطالعه شده و در محدوده قوانین به این امر پرداخته و در حین حال طبیعت و تنوع زیستی بی‌نظیر را برای نسل‌های آینده و فرزندان خود حفظ کنند.

به گفته فغانی، بر اساس دستور صادره شده توسط اداره کل نظارت و بازرسی سازمان، هر ساله دو نوبت آمارگیری در تمام مناطق چهارگانه تحت حفاظت و زیستگاه‌های آزاد توسط محیط‌بانان و کارشناسان صورت می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این آمارگیری در اواخر بهار و اواخر پاییز که فصل زایمان تمام شده و تمامی گله‌ها دور هم جمع می‌شوند انجام می‌گیرد و آمارگیری پرندگان در یک نوبت و در دی ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول