اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست:

محیط‌بانان سربازان خط مقدم محیط زیست هستند

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط‌بانان سربازان خط مقدم حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شوند.

محیط‌بانان سربازان خط مقدم محیط زیست هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اصغر محمدی‌فاضل بعد از ظهر امروز در سومین همایش نکوداشت روز محیط‌بان و جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی اظهار داشت: اجداد ما خود را با طبیعت وفق می‌دادند اما تغییر نوع زندگی باعث شده که انسان شهرنشین امروزی سعی کند محیط طبیعی را با خود وفق دهد.

وی ادامه داد: انسان معاصر با فراموش‌کردن الزام تعامل با طبیعت به تقابل با آن می‌پردازد و گمان می‌کند که با تکنولوژی خود توانسته بر طبیعت فائق آید در حالی که بازنده اصلی این نبرد نوع بشر است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در هم‌اندیشی‌ها و کنفرانس‌های متعدد جهانی قرار بر این شد که 10 درصد از جغرافیای جهان با اهتمام همگانی برای روز مبادا حفظ شود اما روند تخریب به گونه‌ای پیش رفت که بسیاری اکنون بر آن 10 درصد نیز چشم طمع دارند.

به گفته وی، توسعه صنعت، راهسازی، استفاده رو به فزونی از زمین برای احداث سکونت‌گاه و ... در نظر بسیاری از تصمیم‌گیران الزامی گریز‌ناپذیر بوده که تصور می‌کنند سازمان محیط‌ زیست مانع آن است.

فاضل بیان کرد: باید توجه داشت که موضوعاتی مانند کمبود آب، خاک و محدودیت منابع انرژی و منابع زیستی امروزه دیگر تنها مسئله و وظیفه سازمان حفاظت از محیط زیست نیست بلکه این مقولات می‌تواند تمام حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی تصریح کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر حفظ محیط زیست به عنوان موضوعی عمومی تاکید شده و نباید با ماموران محیط زیست مانند ماموران راهنمایی و رانندگی و یا ماموران شهرداری برخورد شود چراکه این افراد مسئولیت حفظ حیات ما و فرزندان ما را بر عهده دارند.

به گفته این مقام مسئول، در صورت بی‌توجهی به محیط زیست و ترجیح منافع کوتاه‌مدت بر توسعه پایدار در بلند مدت شرایط زندگی تک‌تک آحاد جامعه از لطمه خوردن محیط زیست روز به روز سخت‌تر می‌شود.

فاضل خاطرنشان کرد: زیست یک گونه جانوری یا گیاهی و یا نابودی یک منطقه حفاظت شده تمام ابعاد زندگی ما را تغییر می‌دهد و مسائلی مانند آلودگی هوا، کمبود آب و خشکسالی و بسیاری از آسیب‌های دیگر زیست‌محیطی هم‌اکنون نیز برای کشور مشکل‌ساز شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول