اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد

بازنگری در مناطق حفاظت شده محیط زیست در آذربایجان‌شرقی‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از بازنگری در مناطق زیرپوشش این سازمان در استان خبر داد.

بازنگری در مناطق حفاظت شده محیط زیست در آذربایجان‌شرقی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی در همایش تجلیل از محیط‌بانان نمونه استان، محیط‌بانان را در خط مقدم دفاع از ارزش‌های طبیعی دانست و افزود: محیط‌بانی از فعالیت‌های ذاتی اداره کل حفاظت محیط زیست بوده که نیازمند توجه ویژه و تخصصی است.

وی خواستار توجه بیشتر به فعالیت‌های محیط‌بانان در عرصه‌های رسانه‌ای شد و افزود: اگرچه امروزه شاهد انعکاس فعالیت‌های محیط‌بانان در رسانه‌ها هستیم ولی این کافی نیست و انتظار می‌رود بیش از پیش به فعالیت‌ها و اقدامات این زحمتکشان عرصه حفاظت از مواهب طبیعی پرداخته شود.

رئیسی ارتقای فرهنگ عمومی در امر حراست از محیط زیست را لازم دانست و گفت: هر یک از شهروندان استان به عنوان محیط‌بان این اداره کل محسوب می‌شوند چراکه این حوزه مرتبط با نیازهای امروز و فردای همه افراد جامعه است.

وی توجه به جایگاه حقوقی محیط‌بانان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر تمام محیط‌بانان از نظر تخصص در سطوح دانشگاهی هستند و این اداره کل در خصوص افزایش رفاه و معیشت همکاران، تلاش‌هایی را آغاز کرده که امید است با مساعدت‌های مسئولان این امر محقق شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، از بازنگری در مناطق زیرپوشش سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: طبق برنامه‌های پیش رو مناطق از نظر اولویت درجه‌بندی شده است و در صورت بررسی‌های کارشناسی بازآرایی مناطق صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در بحث بازآرایی، مناطق کمتر اولویت‌دار از حوزه حفاظتی خارج شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیسی استفاده از فناوری‌های روز دنیا را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه هر روز شاهد به‌روز شدن وسایل و تجهیزات در حوزه محیط‌بانی هستیم در این خصوص نیز به زودی گشت‌های هوایی ویژه حفاظت راه‌اندازی می‌شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: محیط‌بان کمتر به مردم شناسانده شده و قشر مظلوم جامعه است.

محمدحسین حسن‌نژاد حقوق دریافتی محیط‌بانان را بسیار پایین‌تر از فعالیتشان دانست و افزود: در صورت ارائه تحلیل‌های کارشناسی و طرح این موضوع از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نمایندگان نیز آماده‌اند این موضوع را در مجلس طرح کنند.

حسن‌نژاد افزود: پایه و اساس بهداشت، حفاظت از محیط زیست است و امیدواریم با استمرار فعالیت‌های ارزنده این اداره کل، دیدگاه‌های مردم نیز در این خصوص تغییر مناسبی یافته و محیط‌بانان جایگاه واقعی خود را بیابند.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول