اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست لرستان:

حق‌آبه عرصه‎های طبیعی و محیط زیست در لرستان رعایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست لرستان گفت: با بهره‎برداری بیش از حد و غیرمجاز از منابع آبی طبیعی، حق‏آبه عرصه‎های طبیعی و محیط زیست در لرستان رعایت نمی‌شود.

حق‌آبه عرصه‎های طبیعی و محیط زیست در لرستان رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی محیط زیست لرستان، محمدحسین بازگیر گفت: پدیده خشکسالی مشکلات و خسارت‎های چشمگیری به حیات وحش و عرصه‎های طبیعی لرستان وارد کرده که با ادامه این روند، سرمایه‎های اصلی و خزانه‎های ژنتیکی دچار آسیب خواهند شد.

وی با بیان اینکه خشکسالی علاوه بر مشکلاتی که برای مردم استان ایجاد کرده، حیات وحش لرستان را نیز به دلیل خشک شدن آبشخورها، چشمه‏ها و منابع زیرزمینی به شدت با بحران مواجه کرده است، عنوان کرد: در برخی زیستگاه‎های استان که دارای چشمه‎ها و آبشخورها هستند، به دلیل بهره‏برداری بیش از حد انسان از این منابع آبی، شرایط برای ادامه حیات جانوران مشکل شده است.

این مقام مسئول با انتقاد از برداشت‎های بی‎رویه و غیرمجاز از منابع موجود در بستر رودخانه‎ها، یادآور شد: برداشت خاک نباتی و حفر گودال‎هایی با 20 متر عمق برای استفاده از مصالح طبیعی رودخانه‎ها، سبب از بین رفتن غنای خاک و توانمندی‎های بخش کشاورزی استان شده است.

بازگیر با تاکید بر اینکه با بروز پدیده خشکسالی و کاهش 70 درصدی منابع آبی استان و با بهره‎برداری بیش از حد و غیرمجاز از منابع آبی طبیعی، حق‎آبه عرصه‎های طبیعی و محیط زیست در این استان رعایت نمی‎شود، متذکر شد: دراین راستا ضرورت دارد، با انجام کار فرهنگی و اطلاع‎رسانی درست، سطح آگاهی‎های عمومی مردم افزایش یابد.

مدیرکل محیط زیست لرستان حفر بیش از یک هزار و 600 چاه غیرمجاز در سطح استان و برداشت بی‎رویه از منابع زیرزمینی و تغییر الگوی آبیاری را برای جلوگیری از بحران در آینده ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و انجام کارهای فرهنگی در جهت نهادینه کردن مصرف بهینه از منابع آبی باید مورد توجه همه دستگاه‎های مسئول قرار گیرد.

انتهای پیام/ل۳۰

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول