اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آمل خبر داد

راهیابی نمایش مازندرانی به جشنواره سراسری تئاتر کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از راهیابی نمایش مکاشفات در باب ننه دلاور از استان مازندران به جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خبر داد.

راهیابی نمایش مازندرانی به جشنواره سراسری تئاتر کاشان

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل درباره راهیابی کار نمایشی مکاشفات در باب ننه دلاور به جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: نقش نمایش در حفظ، پاسداری و اشاعه آیین‌ها و سنت‌های ملی و اسلامی مردم ایران بیش از پیش تعیین کننده خواهد است.

وی بیان کرد: بی‌گمان جهان امروز نیازمند مفاهیم راهگشا و بنیادینی است که چشم‌اندازش آینده‌ای سرشار از عدالت و رستگاری است و این نیاز، انتظار مردم را از آحاد جامعه و و همچنین هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در شناخت عمیق‌تر ریشه‌های فرهنگی دو چندان می‌کند.

این مسئول یادآور شد: این کار نمایشی به نویسندگی اسماعیل بایگی و کارگردانی اصغر نعمتی از 30 مهر تا چهارم آبان در فرهنگسرای مهر کاشان اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت حافظ شیرازی در این شهرستان گفت: حافظ شیرازی در حقیقت ستاره درخشان آسمان ادب جهانی است، او فقط متعلق به ایران یا سرزمین‌های پارسی زبان نیست بلکه ملک سراسر ادب جهان متعلق به حافظ است.

محمدی خاطرنشان کرد: حافظ در شرایطی در قرن هشتم پا به عرصه جهان گشود که سعدی شیرازی و مولانا در دنیای شعر و ادب شهرت فراوانی بدست آورده بودند و کار برای حافظ بسی دشوار بود که بتواند جای خود را در صحنه ادب فارسی باز کند.

وی گفت: دراین همایش بزرگداشت که به مناسبت روز حافظ در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی و هنری ولیعصر(ع) ارشاد برگزار شد شاعران متعددی اشعاری را درباره شخصیت حافظ و یا موضوع‌های آزاد قرائت کردند.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول