اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 320

دادشکر: فعالیت‌های تئاتر در کشور مستمر نیست

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه فعالیت‌های تئاتر در کشورمان متداوم نیست، گفت: اگر مسئولان دم از فرهنگ می‌زنند لطفاً پاسخگو باشند.

دادشکر: فعالیت‌های تئاتر در کشور مستمر نیست

حسن دادشکر در حاشیه برگزاری اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با اشاره به استعدادهای خوب در قشر تحصیل‌کرده کشورمان اظهار کرد: بازار کاری برای آنان وجود ندارد و فعالیت‌های تئاتر در کشورمان متداوم نیست.

وی ابراز کرد: تئاتر همیشه شاهد اوج و فرود بوده و فقط خط صافی را دنبال می‌کنیم که خط صاف در ضربان قلب به معنی مرگ است.

کارگردان تئاتر عروسکی «افسانه‌های نو» تصریح کرد: برگزاری جشنواره نشان داد نیروهای خوبی در کشورمان تربیت شده‌اند که این سطح نمایش‌ها در جشنواره را نیز ارتقا داد.

وی در خصوص سطح برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان گفت: مجبور به دیدن یک نمایش ایرانی و سه نمایش خارجی شدم که همگی تئاتر بود و بازاری کاری نبود.

دادشکر اظهار کرد: مسئولان نشان دادند توان برنامه‌ریزی را دارند اما چرا این کار ادامه پیدا نمی‌کند و چرا باید در طول سال سالن‌های این شهر بی‌کاربرد رها شوند؟

وی که به گفته خود تماشاچیانی مانند همدانی‌ها ندیده، تصریح کرد: همدانی‌ها بسیار منطقی به تئاتر عکس‌العمل نشان می‌‌دادند به طوری که کودکانی که حتی آن را درک نمی‌کردند در آن ساکت بودند که این اتفاق حتی سطح کیفی تئاتر را نیز بالا می‌برد.

کارگردان تئاتر عروسکی «افسانه‌های نو» که تنها با برگزاری نمایش تخصصی موافق است، عنوان کرد: کشورهای اروپایی‌ در این حرفه از ما جلوترند.

وی به ریشه گرفتن تئاتر عروسکی در کشورمان اشاره و عنوان کرد: تلویزیون بسیار به ما کمک کرد اما با تغییر مدیریت‌ها همه رشته‌ها پنبه شد.

 

* اگر مسئولان دم از فرهنگ می‌زنند لطفا پاسخگو باشند

دادشکر در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اگر مسئولان دم از فرهنگ می‌زنند لطفاً پاسخگو باشند که چرا کارها سیر نزولی یافته و شاهد کیفیت در برنامه‌ها نیستیم.

وی که تلویزیون را مهمترین عامل انتقال فرهنگ در هر خانه‌ای می‌داند، تصریح کرد: هنر تئاتر زمینه ثابتی برای فعالیت نداشته تا به اوج و جایگاه واقعی خود برسد.

 

* کارهای ما افراط و تفریطی شده است

کارگردان تئاتر عروسکی «افسانه‌های نو» که هم‌شغلان خود را متعهد به حرفه خود می‌داند، بیان کرد: همه نمایش‌ها باید برای تماشاگران سرگرم‌کننده باشد اما کارهای ما افراط و تفریطی شده است.

وی در خصوص میزبانی همدان گفت: میزبانی با توجه به همه مشکلاتی که اشاره کردم خیلی خوب بود.

دادشکر از مسئولان درخواست کرد تئاترهای اجرا شده در مرکز در شهرستان‌ها نیز به نمایش درآید و همه چیز برای مرکزنشینان نباشد.

وی خاطرنشان کرد: فکرهای خوبی در این هنر وجود دارد اما یا رها شده‌اند و یا اینکه به فراموشی سپرده شده است.

این کارگردان تئاتر به اجراهای تئاتر خیابانی نیز اشاره و تصریح کرد: تئاتر خیابانی توانست تاثیر بسزایی در ارتقای جایگاه تئاتر کشورمان بگذارد به طوری که نه تنها به مخاطب انتقال اندیشه می‌کند مخاطب را نیز پرورش داده و تربیت می‌کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه سوت زدن و دست زدن در سالن‌ها بد نیست، تأکید کرد: کارها باید دارای کیفیت باشند و مخاطب نیز قدرت انتخاب داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول