اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

آزادسازی 160 زندانی با پرداخت 22 میلیارد تومان در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از آزادسازی 160 زندانی جرائم غیرعمدی با پرداخت بیش از 22 میلیارد تومان در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

آزادسازی 160 زندانی با پرداخت 22 میلیارد تومان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جشن آزادی زندانیان جرائم غیرعمد (تصادف رانندگی) که در زندان امیرآباد گرگان برگزار شد با بیان اینکه ‎اساس نظام دینی بر پایه رأفت و رحمت اسلامی قرار دارد اظهار داشت: همه ما معتقد هستیم که پیامبر اسلام (ص) الگوی حسنه‎ای برای ملت مسلمان و جهان بشریت است از این رو انتظار می‎رود، امت نبوی با تأسی از این الگوی اخلاقی در کنار یکدیگر برادرانه زندگی کنند.

وی به تشریح سه راهکار جلوگیری از وقوع جرم درنظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: اساسا نگاه نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر پیشگیری است و در این راستا اقداماتی را اجرایی می‎کند که مردم در صفا و صمیمیت زیست مسالمت‎آمیز داشته و مرتکب جرم نشوند که بالا بردن میزان آگاهی مردم از خطرات، تهدیدها و آسیب‎های اجتماعی و مدیریت اسلامی رفتار افراد از مؤثرترین این اقدامات است که در دستور کار دولتمردان و خدمت‎گزاران جمهوری اسلامی قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نگاه درمان‎گرایانه نظام را دومین راهکار جلوگیری از وقوع جرم برشمرد و خاطر نشان کرد: همه مسئولان علاقه‎مند هستند که زندان‎ها خالی از مجرم باشند و شما زندانیان در آغوش گرم و پرمحبت خانواده جای داشته باشید اما این وظیفه نظام اسلامی است که هر گاه شخصی، به هر دلیلی دچار لغزش، انحراف و جرمی شد باید در ازای رفتار غلطش تنبیه شود اما تنبیهی که به معنای ظاهری و مجازی آن یعنی برخورد انتقام‎جویانه نیست بلکه به معنی آگاه‎سازی و همان نگاه درمان‎گرایانه است.

وی ادامه داد: درمان‎گرایی، ویژگی مثبت زندان در نظام جمهوری اسلامی است که اگر انسان لحظه‎ای دچار غفلت و لغزش شده و حادثه‎ای را به وجود آورد، از این کار خود، عبرت گرفته و پس از آزادی همواره با آگاهی و هوشیاری زندگی کند.

جمشیدی نگاه مقابله‎ای را سومین راهکار جلوگیری از وقوع جرم دانست و افزود: اگر با افرادی که تعمدا دچار جرم شده و جان و مال و ناموس مردم را به خطر می‎اندازند برخورد محکم و قانونی صورت نگیرد، عملکرد خدمتگزاران نظام اسلامی زیر سئوال خواهد رفت، لذا وظیفه مسئولان دلسوز است که فضای امن و آرامی را برای مردم فراهم کنند و با اخلالگران نظم و امنیت برخورد قانونی داشته باشند.

وی در خصوص پیشگیری از جرائم غیرعمدی و تصادفات رانندگی گفت: شناسایی و پیش‎بینی نقاط حادثه‎خیز و پرخطر و ایجاد راهکارهایی برای کاهش تصادفات در این مناطق، بهینه‎سازی وسایل نقلیه پرخطر و آموزش و فرهنگ‎سازی نحوه صحیح استفاده از وسایل نقلیه و رانندگی به مردم از جمله اقداماتی است که دولت برای کاهش آمار جرائم غیرعمدی منجر به تصادفات به آنها اهتمام دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 160 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با پرداخت بیش از 22 میلیارد تومان از سوی دولت و جلب رضایت شاکیان با پیگیری‎ها و رایزنی‎های ستاد دیه استان آزاد شده و به کانون خانواده‎های خود برگشته‎اند که این اقدام ارزنده جای تقدیر دارد.

جمشیدی تأکید کرد: سنت آزاد کردن زندانیان جرائم غیرعمد، سنت بسیار حسنه‎ای است و در نظام دینی باید به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی در پایان خطاب به زندانیان گفت: در دوران پشت سر گذاشتن مدت محکومیت، شما باید برادر و غمخوار یکدیگر باشید، تجربیات اخلاقی و دینی زندگی‎تان را به یکدیگر انتقال داده و از آموزش‎هایی که توسط مدیریت زندان و روحانیت دلسوز برایتان در نظر گرفته می‎شود نهایت استفاده را ببرید.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول