اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد

کاهش 25 درصدی تلفات در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: به گواهی پزشکی قانونی‌، طی 11 ماه گذشته استان کرمانشاه 25 درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته است.

کاهش 25 درصدی تلفات در کرمانشاه

خسرو کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تعداد کشته‌ها در سال 85 در سطح شهرها و جاده‌های کشور 27 و 700 نفر بوده است و این در حالی است که این آمار در سال 91 این تعداد به پایین‌تر از 20 هزار کشته رسیده است.

کوثری با بیان اینکه آمار قابل‌ توجهی از تصادفات مهار شده‌، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم تامین امنیت عبور و مرور را به دست آوریم که به موازات دست یافتن به قانون مترقی و متناسب با زمان و داشتن وسایل نقلیه عمومی‌، اصلاح هندسی معابر و احداث جاده‌های دوبانده در راستای فرهنگ‌سازی ترافیکی گام‌های بلندتری برداریم.

وی با ابراز خرسندی از کنترل و کاهش میزان تصادفات، خاطرنشان کرد: آنچه در سیاست‌کاری پلیس‌راه تدوین و ابلاغ شده است پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای است که پلیس‌راه به تنهایی قادر به انجام این کار نیست لذا دستگاه‌ها و ارگان‌هایی دیگر هم باید همکاری لازم را با پلیس‌راه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: به گواهی پزشکی قانونی‌، طی 11 ماه گذشته استان کرمانشاه 25 درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته است و این حاصل تلاش و همکاری شبانه‌روزی پلیس‌راه و دیگر دستگاه‌هایی چون مسکن و شهرسازی، حمل‌و‌نقل و پایانه‌ها، جمعیت هلال‌احمر و مرکز فوریت‌های پزشکی است.

* تجاوز از خط وسط‌، تجاوز از مرز زندگی

وی با بیان اینکه این روند کاهش زمانی استمرار پیدا می‌کند که آحاد مختلف اعم از راننده، سرنشین، عابر پیاده با پلیس همکاری داشته باشند، افزود: آموزش و ارتقا فرهنگ ترافیکی یک فاکتور بی‌بدیل در کاهش حوادث نقش بسیار موثری ایفا می‌کند لذا از دستگاه‌های متولی فرهنگ اجتماعی مانند آموزش و پرورش‌، مراکز آموزش عالی‌، رسانه و جراید مصرانه می‌خواهیم در فرهنگ‌سازی ترافیک استان پلیس را یاری دهند.

کوثری با اشاره به علل عمده تصادفات در استان، گفت: عجله و شتاب بی‌مورد از علل اصلی تصادفات است که به رانندگان توصیه می‌کنیم در هیچ شرایطی با عجله و شتاب رانندگی نکنند‌ همچنین در جاده‌های دو طرفه تجاوز از خط وسط به منزله تجاوز از مرز زندگی تلقی می‌شود زیرا در این‌گونه حوادث به علت برخورد رخ به رخ شدت تصادفات بالا است.

وی در ادامه اظهار کرد: در صورت مشاهده این نوع تخلف‌، علاوه بر اعمال قانون به مبلغ 150 هزار تومان‌، وسیله نقلیه توقیف و نمره منفی منظور خواهد شد و برای ترخیص وسیله نقلیه راننده باید تشریفات خاصی را طی کنند.

* کاهش 30 درصدی تخلفات رانندگی در جاده‌های استان

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: اجتناب از سرعت غیر‌مجاز ضروری است زیرا سرعت غیر‌مجاز راننده را به خطر مرگ نزدیک می‌کند و پلیس هم با جدیت و قاطعیت با جریمه سنگین و اعمال نمره منفی با راننده متخلف برخورد خواهد کرد.

وی استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را از دیگر علل رانندگی خطرآمیز دانست و گفت: پلیس از این‌گونه  تخلفات نخواهد گذشت.

کوثری حرکات مارپیچ مخاطره‌آمیز را منشأ حوادث مرگبار خواند و حرکت با دنده عقب در جاده را در بیشتر اوقات باعث وقوع حوادث ناگوار دانست و توصیه کرد که رانندگان از انجام چنین حرکاتی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه دوم سال با کاهش 30 درصدی تخلفات رانندگی در جاده‌های استان کرمانشاه بوده‌ایم، تصریح کرد: با کاهش تخلفات شاهد کاهش تصادفات در جاده‌ها هستیم.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول