اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش تصادفات صورت می‌گیرد

آغاز عملیات اجرایی حذف گردنه نارنجی لار

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از آغاز عملیات اجرایی حذف گردنه صعب‌العبور نارنجی این شهرستان با هدف کاهش تصادفات خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی حذف گردنه نارنجی لار

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، حسن فدایی در بازدید از گردنه نارنجی لارستان اظهار داشت: در فاز دوم ورودی شهر لار گردنه صعب‌العبوری وجود دارد که مهم‌ترین بخش پروژه ورودی این شهر به حساب می‌آید و ما هر ساله در این محور شاهد تصادفات بسیار هستیم.

وی افزود: به دلیل اینکه این گردنه در مسیر ترانزیتی شیراز – لار - بندرعباس قرار گرفته است لزوم حذف هرچه سریع‌تر آن احساس می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: در حال حاضر این گردنه به صورت چهارخطه، دو باند رفت و دو باند برگشت در حال احداث است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه حجم بالای خاک‌برداری را به همراه دارد.

فدایی ادامه داد: طول مسیر این گردنه  4.5 و عرض آن 23.5 متر است و 10 پل سه متری در این مسیر احداث می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: حجم خاک‌برداری این مسیر حدود 450 هزار متر مکعب و حجم خاک‌ریزی آن در حدود 100 هزار مترمکعب است که به دلیل کوهستانی بودن منطقه در بعضی نقاط ارتفاع ترانشه خاک‌برداری به بیش از 42 متر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان همچنین اظهار داشت: در حال حاضر 9 بیل مکانیکی، سه بلدوزر و 11 کمپرسی در این پروژه در حال انجام کار هستند و تاکنون از ارتفاع ترانشه‌برداری حدود 20 متر خاکبرداری صورت گرفته و پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است.

فدایی افزود: در طول مسیر تمام تقاطع فرعی به اصلی مانند تقاطع امام‌زاده میرابراهیم، تقاطع راه روستایی دنگز، شهرک آزمایش و تقاطع راه روستایی کورده همزمان ساماندهی می‌شوند تا از بروز تصادفات و حوادث احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول