اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با در نظر گرفتن اعتبارات مناسب

کانون‌های فرهنگی‌ مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجهیز می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با در نظر گرفتن اعتبارات مناسب، کانون‌های فرهنگی‌ مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجهیز می‌شوند.

کانون‌های فرهنگی‌ مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجهیز می‌شوند

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، برگزاری گرامی‌داشت مناسبت‌های مذهبی، ملی و تهیه و توزیع کتاب و بسته‌های فرهنگی در موضوعات مختلف دینی و مذهبی را از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد دانست.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست هم‌اندیشی طرح اوقات فراغت با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در خردادماه سال‌جاری در شهرستان‌های این استان نیز برگزار شد و تصمیمات بسیار خوبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مساجد اتخاذ شد.

 قاسمی بر نقش مهم و حساس کانون‌های تخصصی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و همچنین بر نقش بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تأکید کرد.

وی گفت: کانون‌های تخصصی در مساجد باید به ‌صورت فعال‌تر در عرصه‌های فرهنگی حضور داشته باشند.

قاسمی، ارتباط با نهادهای فرهنگی، همکاری با مطبوعات و رسانه‌ها، پیگیری فعالیت‌های ورزشی و ارائه طرح‌های آموزشی و پژوهشی را بخشی از فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد دانست.

وی به طرح اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: در شهرستان بویراحمد 70 کانون فرهنگی و هنری دایر است که در همه این کانون‌ها کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانی در رشته‌های مختلف فرهنگی از جمله قرآن، احکام، اخلاق، نقاشی، خوشنویسی، معرق‌کاری و کامپیوتر برگزار شد.

قاسمی افزود: با برگزاری این طرح در مساجد یک‌هزار و 800 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران کانون‌های فرهنگی مساجد در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری کلاس‌های مطلوب در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری اوقات خوبی را برای جوانان و نوجوانان فراهم کردند.

قاسمی گفت: در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام نیز 120 کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که در تمام این کانون‌ها نیز کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانی در رشته‌های مختلف برگزار شد که با برگزاری این طرح در مساجد 3 هزار نفر شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کهگیلویه بیش از 150 میلیون تومان جهت تجهیز کانون‌ها در نظر گرفته شد که با تخصیص این بودجه تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری این شهرستان به وسایل و امکانات مورد نیاز تجهیز می‌شوند. 

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اعتبارات خوبی که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و استان در نظر گرفته شده است برای تمام کانون‌های کهگیلویه و بویراحمد تجهیزات و امکانات لازم خریداری و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

قاسمی تصریح کرد: طرح اوقات فراغت در تابستان امسال در 300 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های قرآنی و هنر‌های تجسمی، خوشنویسی، فیلم‌برداری، عکاسی، سرود و تواشیح نشریات تجربی با حضور بیش از 10 هزار نفر برگزار شد.

وی خاطرنشان شد: این طرح در 65 پایگاه در شهرستان بویراحمد، 90 پایگاه در کهگیلویه، 54 پایگاه در دنا، 35 پایگاه در بهمئی و 56 پایگاه در گچساران برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع در 297 پایگاه، 392 کلاس، طرح اوقات فراغت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با شرکت 7 هزار و 281 نفر برگزار شد.

وی برگزاری همایش اندیشه‌های آسمانی ویژه هنرمندان کانون‌های فرهنگی و هنری مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد، جشنواره‌های قرآنی مدهامتان، سرود رضوی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول