اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایذه و باغملک:

اصلی‌ترین مشکل خوزستان نبود مدیریت در منابع آب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: اصلی‌ترین مشکل در بخش آب خوزستان نبود مدیریت صحیح در منابع آب است و این مشکل به صورت اصولی برطرف شود.

اصلی‌ترین مشکل خوزستان نبود مدیریت در منابع آب است

حجت‌الله درویش‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار داشت: عدم مدیریت صحیح در منابع آب خوزستان باعث شده است تا شرایط برای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در دستور کار قرار گیرد و به این دلیل باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

وی تأکید کرد: مشکلات در بخش آب خوزستان کم نیست ولی با توجه به طرح انتقال آب از سرشاخه‌های رودهای کارون، دز و کرخه به سایر شهرها و استان‌ها نمایندگان اعتراضات خود را در این زمینه مطرح با وزیر نیرو کردند.

وی با اشاره به مشکلاتی که این انتقال آب برای خوزستان به وجود می‌آورد، تاکید کرد: این مسئله کشاورزی خوزستان را نشانه گرفته است و باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

درویش‌پور خاطر نشان کرد: خوزستان قطب کشاورزی است و این انتقال آب باعث می‌شود تا این قطب کشاورزی در تامین آب شرب خود نیز دچار مشکل شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در منطقه ایجاد شده است، تعلل در شروع پروژه آبرسانی از کارون به دشت ایذه و رامهرمز و باغملک است به همین دلیل این مسئله را نیز با وزیر نیرو در میان گذاشتیم و متقابلاً قول رسیدگی به این طرح را دادند.

وی خاطر نشان کرد: برای این مهم مصوبات مکرری از هیئت دولت و استانداری خوزستان در اختیار است، ولی هنوز این مهم اجرایی نشده است که جای سئوال دارد.

درویش‌پور تاکید کرد: رفع مشکلات آبی خوزستان باید در اولویت باشد و سپس برای رفع مشکلات در سایر استان‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: در حالی که استان خوزستان با مشکل آب شرب مواجه است تعریف طرح‌های جدید برای انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه‌های کارون یا دز به شهرها و استان‌ها به نظر درست نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: کشاورزان خوزستان و مردم این استان باید از نعمت کارون و رودخانه‌های خود بهره‌مند شوند و به این دلیل باید در این عرصه برنامه‌ریزی زیربنایی و کارشناسانه‌ای انجام شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول