اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند خواستار شد

برخورد قاطع با قلیان میراث استعمارگران

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند خواستار برخورد قاطع با قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها شد.

برخورد قاطع با قلیان میراث استعمارگران

حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز استان قزوین با تأکید بر قاطعیت در اجرای طرح جمع‌آوری قلیان از سفره‌خانه‌ها، اظهار کرد: در جو کنونی سفره‌خانه‌ها شاهد حضور غیر متعارف دختران و پسران در کنار یکدیگر هستیم که این امر مغایر با ارزش‌های اسلامی و قوانین رایج جامعه اسلامی است.

وی در خصوص کثرت سفره‌خانه‌ها عنوان کرد: هجوم افراد به تأسیس سفره‌خانه‌ها و مغازه‌های قلیان‌ فروشی تنها به‌ دلیل درآمدزایی و کسب سود بالای سرویس قلیان این میراث استعمارگران است.

قلیان میراث استعمار است نه میراث فرهنگی ایران

امام جمعه شهر الوند قلیان را میراث استعمار بیان و تصریح کرد: سفره‌خانه‌های سنتی در شأن میراث فرهنگی کشور اسلامی ایران نیستند و گزارش‌ها حاکی است برخی اوقات نیز در برخی سفره‌خانه‌ها به جای تنباکو از مواد مخدر در قلیان استفاده می‌کنند که این امر بسیار خطرناک و قابل پیگیری است.

وی با انتقاد از شیوع مصرف قلیان در پارک‌ها اظهار کرد: باید با تبلیغات گسترده و فرهنگ‌سازی، مردم را از خطرات و معضلات قلیان کشیدن آگاه سازیم.

امام جمعه الوند در خاتمه با تشکر از نیروی انتظامی عنوان کرد: این مهم که نیروی انتظامی شهر الوند، در ماه مبارک رمضان سفره‌خانه‌هایی را که سرویس قلیان می‌دادند، تعطیل کرد، بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول