اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری البرز تأکید کرد

عدم صدور مجوز برای عرضه قلیان در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: براساس قوانین مربوط به منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی، هیچ مجوزی برای عرضه قلیان حتی در چایخانه‌ها در استان البرز صادر نخواهد شد.

عدم صدور مجوز برای عرضه قلیان در البرز

غلامرضا نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قوانین متعدد در کشور استعمال انواع دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است.

وی تصریح کرد: همچنین ما دستورالعمل منع عرضه قلیان در اماکن عمومی و اصناف توزیع کننده مواد غذایی را داریم و در این زمینه قانون شفاف است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز افزود: پیش از این توسط برخی اصناف مانند چایخانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها توزیع قلیان انجام می‌شد اما از این پس هیچ واحد صنفی مجوز این امر را نخواهد داشت.

نجفی افزود: بنابراین افرادی که برای اخذ مجوز برای راه‌اندازی چایخانه و یا رستوران‌ها اقدام کرده‌اند،‌ مطمئن باشند که هیچ مجوزی برای عرضه قلیان صادر نخواهد شد.

*برخورد قاطع با عرضه‌‌کنندگان قلیان در استان البرز

وی در پاسخ به این پرسش که در برخی از واحدهای صنفی قلیان عرضه می‌شود، آیا این امر قانونی است،‌ گفت: نباید در اماکن عمومی دخانیت مصرف شود و طبیعی است در این اماکن عرضه و استعمال قلیان منع قانونی دارد.

*انجام بیش از 20 هزار بازرسی از واحدهای صنفی البرز

مدیر‌کل امور اجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: برای تحقق این مهم از سوی نهادهای مسئول مانند نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز طی سال 90 هزاران بازرسی صورت گرفته است.

نجفی افزود: در این سال بیش از 20 هزار مورد بازرسی انجام دادیم که در مجموع 96 واحد صنفی متخلف شناسایی و از این تعداد بیش از 50 واحد تعطیل شدند.

وی ادامه داد: در برخی اوقات مشاهده می‌شود که افراد به صورت شخصی اقدام به استعال دخانیات در پارک‌ها، بوستان‌ها، فضاهای سبز و اماکن تفریحی می‌کنند که این اقدام نیز مجاز نیست.

نجفی در پایان تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی و بازرسان دستگاه‌های مسئول در صورت مشاهده این امر می‌توانند به مردمی که اقدام به استعمال قلیان در اماکن عمومی می‌کنند تذکر داده و از این اقدام جلوگیری کنند.

انتهای‌پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول