اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت آبادان:

سیگار و قلیان دروازه‌‌های ورود به دنیای اعتیاد هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: سیگار و قلیان دروازه‌‌های ورود به دنیای اعتیاد هستند به خصوص قلیان که امروزه در بین جوانان مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

سیگار و قلیان دروازه‌‌های ورود به دنیای اعتیاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رئیس مرکز بهداشت آبادان عصر امروز در تالار مهر این شهرستان با اشاره به معضل اعتیاد در جامعه اظهار کرد: علل مختلفی در اعتیاد افراد به مواد مخدر وجود دارد که با همکاری همه ارگان‌ها و شهروندان می‌توان در راه پیشگیری و درمان این معضل جهانی گام برداشت.

مرتضی جعفری در ادامه گفت: شعار امسال کمیته مبارزه با مواد مخدر، نسل جوان ایمن در برابر اعتیاد سرمایه ملی است پس به سلامت فکر کنید نه به اعتیاد، از آن رو انتخاب شده که نشانی از حساسیت و گرایش جوانان به مواد مخدر دارد.

وی ادامه داد: سیگار و قلیان دروازه‌‌های ورود به دنیای اعتیاد است به خصوص قلیان که امروزه در بین جوانان مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده و استعمال آن متاسفانه به نوعی نشان‌دهنده کلاس اجتماعی در بین استفاده کنندگان آن است.

رئیس مرکز بهداشت آبادان با اشاره به معضلات استعمال قلیان گفت: یک وعده مصرف قلیان معادل استعمال 80 نخ سیگار در روز است بنابراین افرادی که فکر می‌کنند قلیان با وجود آبی که برای استعمال احتیاج دارد مضرات مصرف آن را کاهش می‌دهد خطر بزرگی را برای سلامتی خود و اطرافیانشان به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: استعمال سیگار نیز مانند قلیان دروازه ورود به دنیای اعتیاد است و همه باید بدانند با استعمال سیگار از هیچ سرطانی دور نیستند و باید همیشه در معرض این بیماری مهلک باشند.

جعفری در ادامه با اشاره به لزوم مشارکت همگانی برای تحقق بهداشت و سلامت عمومی افزود: همه افراد جامعه باید خود را سفیران بهداشت در خانوادها و محلات بدانند و با همکاری همه شهروندان در ایجاد جامعه‌ای ایمن در برابر مواد مخدر تلاش کنند.

وی در خصوص عملکرد شبکه بهداشت در مبارزه با مواد مخدر گفت: شبکه بهداشت و درمان آبادان با افزایش مراکز ترک اعتیاد و به‌کارگیری پزشکان متخصص و دوره دیده در این رابطه سعی در بهبود وضعیت درمانی شهرستان آبادان در مقوله اعتیاد دارد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: طرح پزشک خانواده یکی از راه‌های مهم دیگر در درمان و پیشگیری از مواد مخدر است زیرا افراد با نام‌نویسی در این طرح پرونده‌های الکترونیکی در سامانه مرکز بهداشت خواهند داشت که با همیاری پزشک مخصوص به خود و جلسات روانکاوی و روان‌درمانی گام مفیدی در پیشگیری از بیماری‌ها و اعتیاد برمی‌دارند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول