اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کرمان:

صیانت از سرمایه‌های دامی موجب حمایت از کار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان صیانت از سرمایه‌های دامی را حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و افزود: این سرمایه‌ها می‌توانند سبب حفظ بسیاری از منابع مالی در صنعت دامپروری شوند.

صیانت از سرمایه‌های دامی موجب حمایت از کار می‌شود

محمدمهدی یزدانپناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 150 هزار نوبت راس دام سبک علیه بیماری آبله در شهرستان کرمان واکسینه شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری آبله یکی از بیماری‌های مهم ویروسی بین گوشفند و بز است، عملیات واکسیناسیون این بیماری همانند سال‌های گذشته با اولویت واکسیناسیون در کانون‌های بیماری انجام می‌شود.

یزدانپناه صیانت از سرمایه‌های دامی را حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و افزود: این سرمایه‌ها می‌توانند سبب حفظ بسیاری از منابع مالی در صنعت دامپروری شوند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های دامی نقش مهمی در رونق صنعت دامپروری و تنظیم بازار گوشت استان کرمان دارد، تصریح کرد: بیماری آبله در گوسفند و بز واگیر و کشنده است و بیشتر در سن پایین منجر به مرگ می‌شود.

یزدانپناه اذعان داشت: نقل و انتقال غیرمجاز دام، پشم و پوست آلوده می‌تواند منشا واگیر و گسترش بیماری آبله در دام‌ها باشد.

وی عنوان کرد: دام‌هایی که در مناطق آلوده و دارای سابقه بروز بیماری هستند، باید به مدت سه سال زیر پوشش واکسیناسیون آبله قرار گیرند.

یزدانپناه مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام را از جمله وظایف دامپزشکی خواند و ابراز داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه بیماری در منطقه مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند تا از بروز بیماری‌های دامی در سطح شهرستان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول