اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای ترافیک البرز صورت گرفت

تصویب 11 طرح ترافیکی در شهرستان البرز

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان البرز 11 طرح ترافیکی به تصویب رسید و اجرای آن بر عهده سازمان‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

تصویب 11 طرح ترافیکی در شهرستان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان البرز با حضور فرماندار شهرستان البرز، رئیس شورای شهر الوند، رئیس پلیس اداره راهنمایی و رانندگی الوند، مدیر اتوبوسرانی شهر الوند و حومه و دیگر مسئولان راه‌سازی، راهنمایی و رانندگی و اعضای شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد.

در این جلسه 36 بند از طرح‌ها و اهداف شورای سیاست‌گذاری ترافیک و حمل و نقل شهرستان البرز قرائت شد که اهم آن‌ها که شامل 11 طرح و تصمیم بود، با مشورت و اولویت‌بندی از سوی کمیته شورای هماهنگی ترافیک و حمل و نقل شهرستان البرز به تصویب رسید.

تلاش در راستای طراحی ایمن‌سازی و تأمین آرامش عمومی حین عبور و مرور و حمل و نقل و اصلاح هندسی معابر؛ نخستین بند از تصمیمات شورای سیاست‌گذاری ترافیک بود که در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

* الزام احداث پارکینگ دوچرخه در ادارات البرز

ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در سطح شهرها نیز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های شورای سیاست‌گذاری ترافیک مطرح شد که بنابر تصمیم اعضای آن قرار شده است در خیابانی از خیابان‌های شهر الوند مسیری به عنوان نمادین و پایلوت برای دوچرخه‌سواری طراحی و اجرا شود و این امر به صورت فرهنگ‌سازی عمومی در دیگر خیابان‌ها و شهرها انجام گیرد که در این میان ادارات ملزم به احداث پارکینگ دوچرخه شدند.

با اجرای این طرح فرهنگ دوچرخه‌سواری در جامعه نهادینه می‌شود و به دنبال آن نیز سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.

 

اصلاح پیچ حادثه‌خیز نیرومحرکه شهر الوند

ساماندهی ایستگاه‌های حمل و نقل شهری و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز شهری یکی دیگر از اهداف اعضای شورای سیاست‌گذاری ترافیک شهرستان است که توسط سازمان‌های استانی و کشوری نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند.

ابوالقاسم علی‌پور رئیس شورای شهر الوند در خصوص پیچ خطرناک و حادثه‌آفرین نیرومحرکه شهر الوند عنوان کرد: شورای شهر الوند با همکاری شهرداری الوند آمادگی انجام اقدامات لازم در راستای بهبود و ایمن‌سازی جاده نیرومحرکه را دارد.

این پیچ عامل بسیاری از تصادفات در شهر الوند بود که با اصلاح آن آمار تصادفات در این جاده کاهش پیدا می‌کند.

همچنین علاوه بر اصلاح پیچ این جاده، نصب دوربین‌های کنترل سرعت نیز در دستور کار این شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.

برنامه‌ریزی و اقدام در راستای کاهش ترافیک ناشی از برنامه‌های کلان از جمله نمایشگاه‌ها و میزبانی مسابقات ورزشی که تغییر جهت موقت مسیرهای عبور و مرور در دستور کارهای این شورا قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیته نیز رسید.

تلاش در راستای بهبود جایگاه‌های سوخت‌گیری وسایل نقلیه و کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا که با توجه به اینکه یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا، نوسازی اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی است، مجید معروفی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر الوند و حومه از نوسازی 14 دستگاه اتوبوس در شهر الوند خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 9 دستگاه از 14 دستگاه مذکور وارد سیستم حمل و نقل شهری شده است.

تعیین الزامات معاینات فنی خودروها که با توجه به عدم وجود مرکز معاینه فنی در شهر الوند، بر استقرار این مرکز در شهر الوند تأکید شد و پیگیری امور مربوط به استقرار مرکز معاینه فنی به تصویب اعضا رسید.

ایجاد سامانه موقعیت‌یابی «GPS» در حمل و نقل عمومی که به گفته مجید معروفی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر الوند و حومه شهرستان البرز تاکنون تمامی اتوبوس‌های سازمان مجهز به این سیستم شده‌اند و تاکسی‌ها نیز به صورت آزمایشی مجهز و در آینده‌ای نه چندان دور تمامی تاکسی‌ها مجهز به سیستم GPS خواهند شد.

بررسی و بهبود راه‌های ورودی و عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین که از دغدغه‌های اعضای شورا مبنی بر آلودگی‌های ناشی از وسایل نقلیه در مسیرهای مدارس و مهدکودک‌ها است در دستور کار قرار گرفت.

پیگیری مشکلات مرتبط با چهارراه کمال‌آباد و حل مشکلات سیستم حمل و نقل شریف‌آباد شهرستان البرز که با پیشنهاد اعضای شورای ترافیک حداقل دو اتوبوس در این شهر استقرار می‌یابد.

برنامه‌ریزی برای حمایت از ابداعات و اختراعات در بحث حمل و نقل و استفاده از فناوری‌های نوین در این سیستم، آخرین بند از مصوبات شورای سیاست‌گذاری ترافیک شهرستان البرز بود.

در پایان جلسه، غلام‌رضا حسن‌پور فرماندار شهرستان البرز خاطرنشان کرد: امید است با پیگیری‌های مستمر مسئولان و تلاش‌های بی‌وقفه آنان، مشکلات موجود در امور ترافیک و حمل و نقل شهرستان کاهش یابد و با پیشگیری از حوادث رانندگی، آرامش و رضایت شهروندان را جلب کنیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول