اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

نرم‌افزار حکمت‌نامه پارسیان تولید شد

خبرگزاری فارس: نرم‌افزار حکمت‌نامه پارسیان به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.

نرم‌افزار حکمت‌نامه پارسیان تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سال 68 و با هدف به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات در نشر و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی تاسیس شد.

این مرکز تاکنون توانسته با استفاده از کادری مجرب و متخصص در زمینه علوم اسلامی و دانش رایانه، نرم‌افزارهای متعددی را در موضوعات مختلف اسلامی تولید و در اختیار جامعه علمی و پژوهشی داخل و خارج کشور قرار دهد.

راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی به منظور انتشار اطلاعات و منابع ارزشمند اسلامی با قابلیت‌های متنوع، تاسیس بانک‌های اطلاعات منابع اسلامی در مراکز حساس علمی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه‌های اطلاع‌رسانی سراسری و شرکت و حضور پیوسته در مجامع اطلاع‌رسانی جهانی برای عرضه منابع اسلامی دیجیتالی از دیگر خدمات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مسیر عرضه و تبلیغ علوم و معارف اهل بیت(ع) به شمار می‌آید.

این مرکز تاکنون ده‌ها عنوان نرم‌افزار در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی مانند قرآن، تفسیر، عقاید، حدیث، فقه، اصول، فلسفه، اخلاق، عرفان، منطق، رجال، تاریخ، شعر و ادب، جغرافیای اسلامی، تراجم و کتاب‌شناسی تولید کرده است.

حکمت‌نامه پارسیان(فرهنگ اسلامی در آینه امثال و حکم فارسی) از تولیدات اخیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است.

این نرم‌افزار شامل متن کامل کتاب حکمت‌نامه پارسیان(فرهنگ اسلامی در آینه امثال و حکم فارسی) اثر غلامرضا حیدری ابهری در موضوع ضرب‌المثل‌های ایرانی و فارسی است.

پژوهش در متن از طریق فهرست درختی و گزینشی، مقایسه دو متن از قسمت‌های مختلف کتاب، متن کامل قرآن به همراه ترجمه آیات و امکان جست‌وجو از جمله امکانات نرم‌افزار حکمت‌نامه پارسیان است.

ارتباط متن کتاب با لغت‌نامه‌های عربی و فارسی با قابلیت جست‌وجو، جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتاب از طریق کلمه و عبارت و شاخصه‌های پژوهشی مانند نمایه‌زنی، حاشیه‌نویسی، رنگی کردن و علامت‌گذاری از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار حکمت‌نامه پارسیان است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول