اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کهنوج:

420 کیلوگرم مواد خام غیر بهداشتی معدوم شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کهنوج گفت: در عملیات بازرسی بهداشتی مواد خام دامی 639 مورد بازدید در سطح شهر و کشتارگاه صورت گرفته و 420 کیلوگرم مواد خام غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده است.

420 کیلوگرم مواد خام غیر بهداشتی معدوم شده است

مرتضی وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج با اشاره به مشکلات صنعت طیور در این مناطق اظهار داشت: توجه به روند رشد جمعیتی در مناطق جنوب کرمان و افزایش مصرف مواد پروتئینی به ویژه گوشت سفید، نیازمند توجه به صنعت مرغداری و پرورش طیور در این مناطق مستعد است.

وی افزود: در شهرستان‌های جنوبی استان عمدتا طیور به صورت بومی نگهداری و پرورش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پاسخگو نبودن بازار مصرف در این شهرستان‌ها عموما گوشت مرغ به صورت گرم و منجمد از مرکز استان و سایر استان‌های کشور تأمین می‌شود.

وزیری تصریح کرد: عدم وجود کشتارگاه طیور در کل منطقه، شرایط گرم اقلیمی، عدم توجه و فرهنگ‌سازی در این زمینه از عواملی است که موجب شده این صنعت با وجود نیاز فراوان رشدی نداشته باشد.

وی ابراز داشت: پیوسته تامین گوشت مرغ از فاصله‌های دور سایر استان‌ها و با ریسک‌پذیری بهداشتی زیاد به ویژه در عرضه مرغ گرم صورت پذیرد.

وزیری خاطرنشان کرد: در عملیات بازرسی بهداشتی مواد خام دامی 639 مورد بازدید در سطح شهر و کشتارگاه صورت گرفته و 420 کیلوگرم مواد خام غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده است.

وی ابراز داشت: به منظور مبارزه با بیماری‌های مشترک و واگیر، واکسیناسیون تعداد پنج هزار و 503 رأس گاو علیه بیماری شاربن علامتی را انجام داده‌ایم و 15 هزار و  20 رأس گاو، گوسفند و بز علیه بیماری مشترک تب مالت را واکسینه کرده‌ایم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهنوج همچنین از انجام تست سل و برسلوز 405 رأس گاو در گاوداری‌های نیمه صنعتی شهرستان و از سمپاشی 896 رأس دام و 37 هزار و 106 متر مربع جایگاه دامی برای مبارزه با انگل‌های خارجی خبر داد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول