اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خواستار شد

تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های سودآور سرمایه‌گذاری در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خواستار تهیه بانک اطلاعات طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان با شاخصه سودآوری بیشتر شد.

تهیه بانک اطلاعاتی طرح‌های سودآور سرمایه‌گذاری در اردبیل

سید حامد عاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تا 15 روز آینده ضرورت دارد برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها و شاخصه‌ها در این زمینه تعیین شود تا در این مسیر گامی جدی برداشته شود.

وی از اهمیت و تاثیرگذاری طرح‌ها و ارزیابی نهایی توسط دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان یک ضرورت جدی نام برد و گفت: باید از توانمندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان استفاده کرد تا یک حرکت رو به جلو را در جذب سرمایه‌گذاران شاهد و ناظر باشیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل تصریح کرد: وابستگی اقتصاد ایران به نفت باید به تدریج کاهش یافته و بستر تولید و اشتغال به همت بخش خصوصی با گرایش به سمت تولید و صادرات کالاهای غیر نفتی فراهم آید.

این مسئول بیان داشت: باید مرض وابستگی به نفت به هر نحو ممکن درمان شود چرا که وابستگی به نفت اقتصاد ما را دچار چالش و نقص اساسی می‌کند و در این نظام اقتصادی است که بخش خصوصی نیز رغبتی برای حضور در بخش سرمایه‌گذاری پیدا نمی‌کند.

رئیس ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل با بیان اینکه در کنار اصلاح نگاه فرهنگی و ساختارهای اجرایی باید جایگاه سرمایه‌گذاری در ساختار تشکیلاتی دستگاه‌های مختلف نیز تدوین و طراحی شود، افزود: به عنوان نمونه بخش گردشگری ما از جایگاه اداری تعریف شده در حمایت از سرمایه‌گذاران برخوردار نیست که در این حوزه باید برنامه‌ریزی‌ها دقیق باشد.

راه‌اندازی پنجره واحد برای سرمایه‌گذاران

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود موضوع طولانی بودن صدور مجوزها و پاسخ به برخی استعلامات را از سوی دستگاه‌های اجرایی یادآور شد و گفت: ما برای به حداقل رساندن بروکراسی اداری در این زمینه به یک پنجره واحد نیازمند هستیم تا پاسخ استعلامات و مراحل صدور مجوز با سهولت و راحتی بیشتر انجام شود.

رئیس ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل با گلایه از طولانی بودن برخی از مراحل صدور مجوز و پاسخ به استعلام‌ها اظهار داشت: ضرورت دارد ظرف 10 روز به تمام استعلامات و نامه‌های ارسال شده به دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاران پاسخ داده شود که در این باب نباید سرمایه‌گذار دل‌زده و گله‌مند به موضوع و عملیاتی شدن پروژه‌ها باشد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول